Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vasta leikattu rintasyöpä, kainaloevakuaatio tehty

Moikka!
Anteeksi kun vastaaminen on kestänyt! Sain tänään PAD-vastauksen ja nyt pystyn vasta "virallisesti" määrittämään oman rintasyöpäni. Eli minulla on myös duktaaalinen, 2,4cm ( T2 ), gradus 3. 2/12 imusolmukkeesta löytyi metastaasit sekä imusolmukkeiden ulkopuolisessa rasvassa on tuumorikasvua. Kasvain on kolmoisnegatiivinen mutta proliferaatioaktiviteetti/jakautumisprosentti on lähes 80.
En saanut oikein kunnon vastausta ja nyt jännittääkin, mitä tarkoittaa kun syöpäkasvustoa on imusolmukkeiden ulkopuolisessa rasvassa.. Leviääköhän se sieltä helpommin kuin imusolmukkeista jne.?
Minun tautini kun vaikuttaa olevan tosi ärhäkkää sorttia :-(
Seroomapunktioita on tähän mennessä tehty 5 kertaa ja alimmillaan nesteen määrä on ollut 190ml, joten varmasti punktioita on vielä edessä. Kohta tulee kuukausi täyteen leikkauksesta. Haava on hyvin parantunut ja käden/olkapään liikkuvuuskin jo lähes normaali, vaikka täytyy myöntää, että olen ollut aika laiska jumppaaja..
Mikä sinun vointisi on? Toivottavasti alun paniikki on jo väistynyt ja kaikki on sujunut hyvin!
Oikein hyvää tätä vuotta!
Elkkis
elkkis | 9.1.2014 klo 21:54:10