Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpä leikkauksesta toipuminen
Kiitos kaikista vastauksista!Niinhän se tietysti on että isot leikkaukset on takana, joten ei voi olettaa että kaikki olisi heti toiminta kunnossa. Minulla ei ole ollut leikkauksen jälkeen mitään kipuja missään (paitsi nyt nämä kun olen alkanut tehdä jotain kuntoutusta), sairaalassakin ihmettelivät kun toivat aina päivän lääkkeet ja sanoin ettei koske mihinkään, onko minun ne silti otettava. Kotiin sain ohjeistukseksi ottaa panadolia kolme kertaa päivässä, mutta jätin sen aika pian pois kun miksi niitä söin kun ei ollut kipuja.
Samoin nestettä ei ole tarvinnut poistaa kertaakaan.
Noita jumppaohjeita olen tehnyt kaksi kertaa päivässä, ja tässä välissä kaikki meni hyvin, jopa käsi sinne lattiaan asti ilman kipuja, kun olen selällään maassa. Mutta nyt kun kipeytyi sen hiihdon jäljiltä niin saan sen käden kyllä suoristettua mutta hiukan se sattuu.
Minulla olisi niin valtava into tehdä jotain muutakin kuin kävellä koirien kanssa, mutta taidan nyt unhoittaan muut ja jatkaa lenkkeilyä ja niitä jumppaamisia.
Karhutar, joo tuon olen jo päättänytkin että kun töihin palaan niin aion tehdä sitä lyhennettyä työpäivää, siinähän tuon sitten näkee mitenkä paluu töihin onnistuu.
Fanfarria, hyvä että sinulla on nyt vaikeudet takana (pitkäänhän noita on ollut) ja toivottavasti olet uuteen rintaasi tyytyväinen.
Taistelu-62, nyt kun sinun kanssa aikalailla samoissa ollaan menossa hoidoissa, niin mitenkä sinuun on vaikuttanut tuo CEF? Entäs tuliko taxoterestä mitään oireita?
Minulle tuli ensimmäisestä taxotere hoidosta voimakkaimmat oireet, sitten muille kerroille lievenivät. Tosin minulla pudottivat annostustakin kun vastustuskykyni tippui melkein nollin,neutrofiini arvo oli 0,2 ja olin sairaalassa suojaeristyksessä viisi päivää.
Eli oireita oli jalkojen ja pakaroiden särky, närästys, limakalvot kuivuivat, makuaisti hävisi ja nyt on tullut jatkuvat vaihdevuosioireet, hiottaa ja paleltaa. Siihen sain bellergane lääkityksen mutta eipä paljon tunnu auttavan. Ja hiukset lähti kaksi viikko ensimmäisestä hoidosta vaikka pidin kylmähattua päässä.
Tuosta CEF:tä olen kuullut että vie pariksi päiväksi toimintakyvyttömäksi ja se pahoinvointi tulisi myös.
- Re: Rintasyöpä leikkauksesta toipuminentaistelu-62
- Re: Rintasyöpä leikkauksesta toipuminensumi
- Re: Rintasyöpä leikkauksesta toipuminentaistelu-62