Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminen
Taas huokailen, kun näitä viestejä ei saa pötköksi, siten että kaikki näkyisivät. Vai enkö vaan ole löytänyt mistä näin saisi?Kainalon tunnottomuudesta: leikkaus ja hoidot v. 2004, kainalo ja kainalonpuoleinen osa rintaa (kasvain poistettiin siitä) edelleenkin melko tunnoton. Mutta en siitä yllättynyt, kysyin asiasta hoitojen aikaan. Jotain hermoja kuulema väkisinkin katkeilee, jos oikein ymmärsin.
Edelleenkään leikattuun kainaloon ei kasva karvaa, mikä on hyvä, eikä se ilmeisesti hikoile, koska ei ole ainakaan hienhajua samoin kuin toisessa.
Käden kanssa minulla oli erittäin huonoa tuuria; kaaduin heinäkuussa kesken sytojen ja leikatun puolen olkavarsi murtui. Sitä oli pakko pitää paikoillaan juuri silloin, kuin olisi pitänyt jumpata. Sädehoidot siirtyivätkin, koska en saanut kättä taivutettua kun olisi pitänyt. En saanut kättä selän taakse kiinni toiseen käteen aikoihin
Sitten jumppasinkin henkeni edestä (enpä ennen ole). Ja sainhan sen käden sitten taipumaan. Mutta turvottelu oli vaikeaa. Sain hoitohiha- ja hansikaslähetteen ja muutaman lymfan. En kuitenkaan jaksanut pitää niitä kuumia ja hankalia hihoja/hanskoja. Oli vähän vaikeaa näpytellä konettakin, ihan kuin sormikkailla. Joten en saanut enää lymfaakaan, kuulema ei tehoa jos ei käytä noita kapistuksia. Muutenkin hiukan peloteltiin, että saan vielä jättiläskäden jos en pidä niitä. Jostain netistä löysin kuvankin sellaisesta huh...
No, kyllä käsi vieläkin vähän turpoilee, sormet ja kädenselkäkin. Varsinkin jos kantaa jotakin painavaa, fillaroi pitkään eli puristaa ohjaustankoa tms.
On huomattavasti parempi toki kuin alussa, nyt juuri olen surfannut liikaa ja käsi on hiukan puutunut. Mutta niin on toinenkin, ikäkin siihen vaikuttaa varmaan.
Minulla myös oli kaikki muut mahdolliset sivuoireet sytoista paitsi oksentelu, en tarvinnut muuta kuin pari Metopramia jos niitäkään.
Kysyin myös lääkäriltä, että onko totta, että jos on pahat sivuoireet, hoito ei tehoa (olin lukenut "jostain"). Hän vastasi että ei, vaan se merkitsee, että minun elimistöni on saanut suurimman mahdollisen annoksen sytostaatteja, joten silloin niiden pitäisi tehota.
Mutta en jaksa enää miettiä näitä. Nythän on käynyt ilmi sekin, että mm. syömäni Citalopram ei sovellukaan Tamofenin kanssa, jotenkin vähentää Tamojen tehoa...mutta eipä kukaan lääkäri tästä ole maininnut. Viisi vuotta niitä napsin Citalopramin kanssa ja nyt on vuorossa Femarin parivuotiskausi.
Minulla on myös kainalossa "ihana" makkara, mutta kun kysyin siitä Meilahdessa, ei sitä kuulema leikata. Olen vissiin niiden mielestä niin vanha (55), ettei väliä mitä mulla roikkuu. No, otan sen puheeksi ehkä kun pääsen vielä ainakin kerran kontrolliin. Kun kerran muutkin leikataan...
Taas lipsahti pitkäksi tämä, mutta en osaa kiteyttää, ongelma oli jo koulussa; aineet piti lopettaa kuin seinään!
Aurinkoisia päiviä toivoen
-kukkamaaria
- Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminenKyllä tästä selvitään
- Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminenKyllä tästä selvitään
- Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminenkukkamaaria
- Re: ... imunesteen keräytyminenTiedokas