Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminen

Hei!
Saman leikkauksen olen käynyt läpi 3kk sitten. Minulle ei kertynyt nestettä ollenkaan eli en joutunut käymään punkteerauksessa kertaakaan. Nesteen kertyminen on todella yksilöllistä eikä siihen voi juurikaan itse vaikuttaa.

Tunnottomuutta on vieläkin leikkaushaavalla, kainalossa ja ns.allilihaksessa. Minulla hermot hakivat uusia paikkojaan n. kuukauden ajan. Se oli välillä tosi epämiellyttävän tuntuista. Kuin muurahaisia ja matoja olisi kulkenut ihon alla. Varsinaista kipua ei ollut. Nyt kihelmöintiä on vain harvoin ja pieniä vihlaisuja silloin tällöin, ei läheskään päivittäin. Tunnottomuus lääkärin mukaan on pysyvä. Se on ns. hermovaurio, joka on tullut leikkauksessa ja leikkaus ei olisi ollut mahdollista toteuttaa ilman, ettei sitä olisi tullut.

Jumppaan ja venyttelen kättä joka päivä. Jos on ollut laiska jumppauksessa sen kyllä tuntee käsivarressa. Käsi on paksumman tuntuinen ja jotenkin pökkelön tuntuinen. Varmaankaan imuneste ei silloin liiku kunnolla. Eräs tuttavani on käynyt saman läpi n.10vuotta sitten ja hän kertoi tunnottomuuteen tottuneensa niin, ettei enää ajattele sitä.
Mukavaa keväänodotusta ja tsemppiä kaikille! t.Darlak
Darlak | 12.2.2010 klo 11:45:18