Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: ... imunesteen keräytyminen
Imusolmukkeiden poiston jälkeen nesteen kerääntymisen ongelmia, juu. Anteeksi, kun poikkean aiheesta sen verran, että kyselisin kokemuksia jalkaan/jalkoihin ja alavatsalle kerääntyvästä imunesteestä alavatsan imusolmukepoiston jälkeen gynekologisen syövän yhteydessä. Minulla tuppaa turpoilmaan tästä syystä siis alavatsa. Esimerkiksi, menetänkö pysyvästi aiemmin hyvin istuvat pitkäthousuni? Myös turpoilee varsinkin toinen jalka, yleensä koko pituudelta, nilkka näkyvämmin; jalka tuntuu pakottavalta ja pökkelöltä.Tämä on masentavaa, en ole vielä sopeutunut varmaankan. Oikeastaan en ole hyväksynyt, että jään tämmöiseksi. Toivon niin kovasti, että imunestekierto vielä kuitenkin voisi asettua. Leikkaksesta on neljä kuukautta ja lymfaterapiahoidon olen äskettäin aloittanut. Okay, jumppaohjeita on sekä asentoihin ja vaatetukseen liittyvää ohjetta, suositusta. Tämä kaikki uusi vaivalloisuus kuitenkin nyt tökkää, en millään suostuisi alkaa tämmöiseksi. Ähhh. Onkohan toivoa päästä tästä? Syövän suhteen sinänsä minulla ei ole varsinaisesti huolta.
Löytyisikö täältä sellaisia tapauksia, joiden ylimääräiset lymfanesteet häipyneet jotenkuten hyvin tällaisen imusolmukeleikkaksen jälkeen? - Jostakin syystä minä en halunnut aloittaa uutta viestiketjua, tämä minun asia kun nyt on vähän eri ruuumiinosa kuin teillä käsivaivaivaisilla. Samat perusilmiöt kuitenkin varmaan kyseessä. Kiinnosti tuo nesteen punkteerausjuttu sekä jollakin teistä selän 'makkaroiden' leikkaus varsinkin. Minäkin jatkossa viisastun varmaan tässä asiassani, mutta nyt on vaivalloista. Elämä ja kroppa on muuttunut.
- Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminenKyllä tästä selvitään
- Re: tunnottomuus kainalossa ja nesteen keräytyminenKyllä tästä selvitään
- Re: ... imunesteen keräytyminenTiedokas