Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nytkö tää alkaa - sulkasato...

Minulla hiukset alkoivat lähteä vähän ennen toista doketakseli hoitoa, kun ne olivat aikansa tukkoina irronneet, mies ajoi pään parin millin sängelle. Kyllähän se hiusten menetys oli tylsä juttu, minulla on ollut pitkään lyhyet hiukset ja peruukkini oli oman tukkatyylini kaltainen, joten monikaan ei tajunnut, että minulla oli peruukki päässä. Kotona pidin Amoenasta tilattua turbaania, joka oli erittäin miellyttävää materiaalia ja mukava pitää päässä. Viimeisen Ceff-hoidon jälkeen pää oli aika paljas ja ripsetkin lähtivät. Stytostaatit loppuvat minulla tammikuun alussa ja maaliskuussa en enää käyttänyt peruukkia. Päätä peitti silloin jo tiheä sänki, ripsetkin kasvoivat nopeasti takaisin.
Muistan hyvin, kun tuona kaljuna aikana yöllä kävi vessassa ja unenpöppörössä vilkaisi peilistä omaa päätänsä, peilikuva tuntui kirkuvan: Syöpä, syöpä, syöpä....jotenkin se järkytti joka kerta.

Nyt päässäni on samanlainen tukka kuin aiemminkin, hiuksia on jo lyhenettykin, hiusten laatu on myös samanlainen kuin ennenkin. eli kyllä ne hiukset siltä takaisin kasvavat. Kun sitä osaisi suhtaua asiaan siten, että se ei ole oire sairaudesta vaan siitä että saa hoitoa, joka tietty on positiivinen asia. Minä en niinkään kokenut hiusten lähtöä ulkoisen minän puutteena, minulle se oli muistutus sairaudesta.

Iloista mieltä kaikille teille kaljuuntuneille, se on väliaikaista vaan!
Sini-likka | 2.8.2012 klo 12:01:57