Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sädehoidot alkoivat
Hei!Sädehoidot on menneet ihan mukavasti, nyt takana 12x. Iho on kestänyt hyvin mutta tällä viikolla alkoi ilmaantua rinnan(arven) alueella lievää aristusta ja punoitusta. Hoitaja kehoittikin kokeilemaan keittosuolaliuosta. Nyt olen pari kertaa päivässä pitänyt rinnanpäällä kosteita taitoksia ja niistä onkin ollut apua. Rasvaillut olen ihoa yleensä kerran päivässä eli illalla hoitojen ja saunan jälkeen. Saunassa käydessä olen muuten suojannut ihon aivan alusta alkaen kostealla pyyhkeellä. Tuota keittosuolaa kannattaa kokeilla vaikka iho ei vielä punoittaisikaan, kosteuttaa ja rauhoittaa ainakin mulla ihoa tosi hyvin.
Matkat on menneet ainakin vielä ihan mukavasti, reissuun menee yleensä 2,5 h. Otin näille reissuille vakio taksin, tuttu kuski niin höpisemistä riittää matkojen ajan. Välillä kuitenki tympäsee tämä ainainen reissuaminen ja koko tauti yleensä. Toukokuun alusta tähän päivään on kyllä pitkä matka, että eipä liene ihmekkään tuo väsyminen. Perjantaina oli taas Herceptin tippa ja se neuloilla tökkiminenkin alkaa ärsyttää, sattui oikein varpaankärkiä myöten se pistäminen :( Toisaalta oli niin turvallinen olo kun oli hoidossa ja hoidettavana.
Fyysinen kunto on parantunut kovasti, lenkit pitenee päivä päivältä. Nivelten jäykkyyttä ja kipua, varsinkin päkiöissä ja nilkoissa, on ilmennyt aamuisin. Kovin kipeäksi ne menevät myös automatkoilla, taksista ulos tultua mennään vähän matkaa selkä kumarassa ja polvet koukussa, mutta kyllä se siitä aina oikenee kun vauhtiin pääsee. Olkapäät ja ranteet paukkuu ja rutisee, joskus niissäkin jäykkyyttä.
Henkinen puoli seikkailee omia polkujaan eli ylös alas mennään, mutta kaikkiaan nousujohteisesti edetään. Työhön paluutakin olen alkanut suunnittelemaan ja ensi viikolla käynkin alustavasti keskustelemassa työtehtävistä ja työajoista. Minulla on vuorotyö ja juuri nyt tuntuu ettei noi yövuorot oikein nappaa eikä tuolla kädellä vielä ihan kaikkia töitä tehdä, väsyy mokoma herkästi ja on semmoinen venkulan tuntuinen kun tekee enemmän. Saikku ja säteet loppuu helmikuun lopussa mutta saikkua vissiin jatketaan ainakin sen, että iho on kunnossa. Jos sitten töihin palaisi maaliskuun lopulla/huhtikuun alussa, mutta katsoo nyt mitä lääkäri sanoo ja mikä kunto ja mieli itsellä.
Tsemppiä hoitoihin, nopsaan nämäkin tuntuvat menevän. Hoitokonekin on jo tullut tutuksi, osaan liikesarjan ulkoa :) Ja se hoitohuoneen katossa oleva maisema, syksyiset vaahteranlehdet ja huikaisevan sininen taivas, on kyllä kaunis... mutta silti kyllä makoilisin mieluummin muualla, vaikka palmujen alla jossain lämpimässä.
Terveisin,
- Sädehoidot alkoivatteppana
- Re: Sädehoidot alkoivatSini-likka
- Re: Sädehoidot alkoivatteppana
- Re: Sädehoidot alkoivatSyysnainen
- Re: Sädehoidot alkoivatSyysnainen