Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Läheiset "taakkana" ja mies ei ymmärrä

Hei
sinulla on vaikea tilanne ja varmaankin olisi tosiaan hyvä jos saisit esim sairaalan kautta keskusteluapua itsellesi ja miehellesi. Minustakin jossain vaiheessa tuntui kuin mieheni olisi ollut minulle vihainen että sairastuin, vaikka järjetöntähän se on, mutta kaipa ne on inhimillisiä tunteita.
Mutta sinun tehtäväsi ei ole ketään kannatella nyt! Tarvitset kaikki voimavarasi nyt itsellesi. Minulla oli myös yksi ystävä, jolle sain koko ajan vakuutella että kyllä aion selvitä ja ei tässä nyt mitään hätää, kyllä tämä hoidetaan....se oli tosi raskasta ja niinpä päätinkin kylmästi olla pitämättä kyseiseen henkilöön yhteyttä jonkin aikaa. Muutenkin kun tämä kyseinen henkilö minulle soitteli, suurimmat mielenkiinnon kohteet olivat hänen miesasiansa ja työpaikkakuviot. Enkä nyt tarkoita sitä, ettäkö koko ajan olisi pitänyt minun sairautta puida, mutta sairauden alussa sitä ei oikein jaksanut noihin juttuihin keskittyä, varsinkin kun kaikki mitä sairaudesta puhuttiin oli juuri sitä, että koitim tsempata ystävääni.
Älä sinäkään suostu tukihenkilön asemaan, vaan pyydä läheisiäsi ottamaan yhteyttä vaikka syöpäjärjestöön, josta saavat itse keskusteluapua.
Voimia sinulle ja valoisia kevätpäiviä:)
cry | 20.4.2008 klo 08:07:49