Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Tervehdys pitkästä aikaa!

Hei,
ja kiva kuulla, että elämä on asettunut uomiinsa teillä kummallakin Helmi08 ja Hiutale. Minulla sytostaatit venyivät syyskuulle ja päälle tuli vielä 6 viikkoa säteitä. Säteiden aikana löysäsinkin sitten väsymyksen irti ja näin ollen lähdin töihin vasta vuoden alussa.

"Uuteen elämääni" kuuluu myös se, että hain uutta työtä ja olin todella iloinen kaikkien rintsareiden puolesta, että tulin valituksi tehtävääni sairaudesta huolimatta. Kerroin tilanteestani avoimesti valintatilanteessa.

Tulevalla viikolla vietän diagnoosin yksivuotispäivää. En olisi uskonut tuolloin, että voin sanoa vuoden päästä eläväni ihan hyvää elämää. Syöpä ei ole enää ensimmäisenä mielessä aamulla ja jonkunmoinen kiitollinen asenne värittää elämää enemmän. Tiedän toki, että minulla on korkea uusimisriski, mutta yritän ihan oikeasti elää tätä päivää. Pinna on vähän pidempi ja olen karsinut must-juttuja, jotka eivät tuo tyydytystä. Huomaan olevani hitaampi, mutta sekään ei ole maata kaatavaa...

Hiukset eivät lähteneet minulta kokonaan, mutta harvenivat niin paljon, että jouduin leikkaamaan pitkät hiukseni lyhyeksi. Uutta hiusta tulee voimalla ja malli on lähinnä "peikko". Hiukset tulevat nyt kokonaan harmaana, joten värillä mennään. Laitoin itse kevytväriä jopa sytostaattien välissä, mutta tuskinpa se on kovin suositeltavaa.

Toivon teille kaikille kovasti voimaa! Ja teille, jotka olette "rintasyöpäuran" alussa, haluan sanoa: tämäkin asia arkipäiväistyy - ei unohdu eikä pikkupelko takaraivossa sammu - mutta muuttuu yhdeksi asiaksi muiden rinnalla.
arpakuutio | 27.2.2009 klo 11:52:42