Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kokemuksia Neulastan käytöstä
Hei Rapu62Minulle tehtiin luustokartta jo heti rinnanpoiston jälkeen, koska tauti oli levinnyt jo laajalle kainalon ja rintalastan imusolmukkeisiin. Toistamiseen luustokartassa kävin, kun lonkkakipu ei lähtenyt heti talttumaan, mutta kun luustokartta oli kertaalleenkin puhdas, kävin vielä magneettikuvissa, ja kas, sieltä löytyi bursiitti, ei mitään sen kummempaa.
Käytännössä, sytot haurastuttavat rustoa tosi paljon, joten lepo- ja liikkeellelähtökivut ovat toipilasvaiheessa (sytojen loputtua) varsin tavallisia. Nivelkipujen ilmaantuessa, voi kokeilla ensin syödä tulehduskipulääkkeitä enintään 10 vuorokauden kuurina, ja jos siitä ei ole apua ja kipu vain pahenee rasituksesta, niin sitten voi kysellä sen luustokartan perään.
Jos tulehduskipulääkkeistä on apua, kannattaa pitää itsensä maltillisesti liikkeessä. Ajan kanssa kudokset uusiutuvat ja vahvistuvat, ja elimistö korjaa itse itsensä. Kalsiumin, magnesiumin ja D-vitamiinin tarve voi olla aluksi hoitojen jälkeen suurempi, ja jos ei syö säännöllisesti täysjyväviljaa, maitotuotteita ja rasvaista kalaa, voi tarvita jotakin tämänkaltaista ravinnelisää purkista. Muuten kyllä monipuolinen ravinto - sen liikunnan kanssa - riittää korjaamaan hoitojen "tuhoja", mutta vähän aikaa se vie, ja jossain vaiheessa voi tulla pientä takapakkiakin.
Tyydyttävän, hyvän terveyden voi kuitenkin löytää vielä syöpähoitojen jälkeenkin, ja minä ainakin olen alkanut jo unohtaa, miten aggressiivinen tautini alun perin oli. Minulla Ki-67 oli 80%, mutta eipä ole tauti tähän mennessä uusiutunut, vaikka tilastot olisivat antaneet niin - kaikki muutkin ennustetekijät huomioon ottaen - ymmärtää. Hoidot ovat viime vuosina kehittyneet todella paljon, ja hyvää elämää on elettävänä varmasti, jahka pääsee putkesta ensin ulos.
Voimia teille jokaiselle! Terveisin
- Kokemuksia Neulastan käytöstämarkrani
- Re: Kokemuksia Neulastan käytöstäKatjusmaaret
- Re: Kokemuksia Neulastan käytöstäSini-likka
- Re: Kokemuksia Neulastan käytöstäSini-likka
- Re: Kokemuksia Neulastan käytöstäKarhutar