Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kokemuksia Neulastan käytöstä

Heippa!

Minulla olivat Neulasen aiheuttamat kivut todella kovat, koska minua Naistenklinikalla hoitava lääkäri varoitteli jäämästä "lääkekoukkuun". Niinpä uskoin ja sinnittelin burana 600 mg ja paratabsin 500 mg voimin, kunnes voipuneena soittelin syöpikselle ja sain heti ohjeeksi napsia panacodia jopa 3x2 tbl ja burana 600 1x3 / päivässä päälle. Johan rupesivat kivut hellittämään!

Ihan turhaa kärsiä, kivut menevät ohitse noin viikossa, ja siinä ajassa kukaan tuskin lääkeriippuvaiseksi jää. Minua turhaan peloiteltiin, helppoa oli luopua kovasta kuurista- panacod kovettaa vatsaa ja burana teki taasen vatsan kipeäksi. Joten Somac kannattaa aloittaa, itse syön jo 40 mg aamuin illoin- ja turhat vaivat pysyvät poissa.

Lääkäreitä on moneen junaan, tämän ohjeen siunasi sitten seuraava lääkäri ja sanoi, että miksi ihmeessä pitkittää oireita kun muutenkin olo on kurja. Neulanen on ollut minun pelastus, olin viikon sairaalassa sisällä neutropenian vuoksi, eikä se ollut tosiaan mukavaa. Nyt saan Neulasta myös cef-hoidon tueksi, alunperin se lopetettiin "koska siitä ei ole hyötyä"- ts. haluttiin kokeilla kepillä jäätä, kestääkö mun kroppa rääkin ilman Neulasta. Eipä kestänyt. Joten nyt saan sitä ja popsin pahoinvoinnin estolääkkeiden lisäksi panacodia ihan surutta.

Ymmärrän tuskasi- se ensimmäinen kerta oli pahin- osasin toiseen pistokseen varautua kipulääkityksen voimin ajoissa. Tsemppiä, varmasti lääkärisi kirjoittaa vahvempaa lääkettä, kun vain kerrot miten paha tilanne on. Eihän me huviksemme näitä pillereitä popsita...Ja panacodissa on kodeiinia joka tavallaan rauhoittaa, vaikuttaa keskushermoston kautta ja kipu on siedettävämpää. Mm. siskoni syö sitä pahaan migreeniin kun muut täsmälääkkeet eivät auta.
Muutenkin olo on ikävä ja ulkonäkö mitä sattuu, jos vielä luissa jäytää kipu, niin eihän sitä jaksa millään.
Kaikkea hyvää jatkossa!
Aava71 | 1.12.2011 klo 15:49:12