Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Loop -> vaikea-asteinen muutos
Hei!Olen 20v, ja pelkään kauheasti että miten minulle nyt käy. Viimeisimmän PAPA:n tulokset olivat luokkaa 3. Tämän jälkeen kävin kohdunsuun tähystyksessä, jonka tuloksena oli lieviä ja keskivaikeita solumuutoksia, kondylooma myös mainittiin. Pääsinkin siitä noin kuukauden päästä loop-hoitoon, ja tänään sain kirjeen lääkäriltä, jossa sanotaan suunnilleen näin: "Kudosnäytteessä on vaikea-asteinen muutos kohdunsuulla. Muutosalue tulee aivan poistetun osan reunaan joten toimenpide joudutaan ehkä uusimaan. Myös koska kyseessä on vaikea-asteiset muutokset ja ottaen huomioon nuoren ikäsi, laitan lähetteen Taysin naistentautien poliklinikalle jatkohoitoihin"
Lääkärin saan kiinni vasta keskiviikkona, ja tuonne naistentautien poliklinikalle kun soitin, sanoivat he että lähettävät kirjeitse ajan koska pääsen vastaanotolle. Kysin että onko tämä tilanne nyt vakava vai missä mennään, ja sieltä sanottiin että voi olla ihan rauhassa. Ajan kuulemma saa vasta jonnekin elokuulle luultavasti.
Olen tämän asian takia itkenyt jo niin paljon, että en enää jaksaisi. En jaksaisi enää odottaa, vaikka tiedän että on vaan odotettava. Olen kerrankin niin onnellinen, miksi tämän piti tapahtua. Pelkään jos menetän kaiken :( Olen pelännyt koko tämän ajan ja saan edelleen vain pelätä.
Toivottavasti joku jaksoi lukea tämän vuodatukseni. Haluaisin enemmän tietoa. Tietoa siitä, kuinka vakavaa tämä on ja mitä tässä nyt tulee käymään. Ja miksi sain lähetteen tuonne Taysin naistentautien poliklinikalle? Auttakaa,kirjoittakaa jotain, se helpottaisi oloani.
Ja anteeksi sekava viestini.
- Loop -> vaikea-asteinen muutostipu
- Re: ja vielä tärkeä lisäys-Pinja-