Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Loop-hoidon tuloksista!
Heippa NuruJoo, mie oon käynyt loopissa jo kaks kertaa. Ekan kerran keväällä 2007 ja nyt kolme viikkoa sitten toisen kerran. Eka kerralla solumuutokset oli siinä kohdunkaulalla ja ne poistetiin,(silloin vuotoa oli vain pari päivää). Nyt muutoksia löytyi sieltä kohdunkaulakanavasta ja niitä yritettiin myös poistaa loopilla.
Eilen sain kirjeen sairaalasta johon lääkäri oli kirjoittanut vain että lieviä solumuutoksia poistettu. Kontrolli marraskuussa.!!!!! Minulle luvattiin lähettää kopio siitä PAD-vastauksesta mutta eipä näyttänyt sitä tulevan. Täytyy kohta soittaa sairaalaan kun niiden puhelinaika alkaa ja kysellä perään.
Samoin ihmettelin sitä että kaavinnasta löytyi keskivaikeita muutoksia ja nyt loopilla poistetusta vain lieviä muutoksia. Nyt tuntuu siltä että entä jos sillä loopilla ei päästy tarpeeksi syvälle ja ne pahimmat alueet on edelleen siellä kasvamassa ja muuttumassa taas vain pahemmaksi. Kolposkopian tekevä lääkäri jaksaa joka kerran mainita siitä kun minulla on papa ollut 4-luokkaa eikä sille ole hänen mielestä löytynyt vielä selittävää tekijää.
On tämä vain niin stressaavaa että mieli tekisi vaatia kohdunpoistoa ihan vaan sen takia että homma saadaan lopullisesti pois päiväjärjestyksestä eikä enää tarvitse jännittää kontrollien ja hoitojen kanssa. Minulla tämä on vaikuttanut elämänlaatuun aivan huomattavasti. Jännitän sairaalaan menoa aina etukäteen monta viikkoa ja jälkikäteen olen masentunut kaikista toimenpiteistä mitkä minuakin sattuu joka kerta aivan kuten Conniekin kirjoitti. Se ei paljon lämmitä kun lääkäri sanoo että useimmat naiset ei tunne toimenpiteen aikana kipua jos itseä sattuu aivan mielettömästi. Minä itken joka kerta kivusta kolposkopiassa kun pelkkä papan ottaminenkin minua sattuu. Minulla tätä kontrolli/hoitokierrettä on siis jatkunut jo syksystä 2006 eikä loppua näy.
Pitää yritää vaan nostaa itsensä ylös täältä ja yrittää taas kerran unohtaa koko asia muutamaksi kuukaudeksi kunnes se sitten kesän jälkeen taas hiipii mieleen kun kontrolli lähestyy.
Miisa
- Re: Loop-hoidon tuloksista!Miisa
- Re: Loop-hoidon tuloksista!Jolanna