Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpäleikkauksen jälkeinen korjausleikkaus
Hei,kyselin ennen leikkausta kirurgilta riskeistä ja hän sanoi ettei kukaan ole menehtynyt ko. leikkaukseen, mutta normaalit leikkausriskit tietysti on. (tulehdusvaara yms.)Minulla leikkaus onnistui hyvin, mutta joillakin on jouduttu tekemään korjausleikkauksia. Minulla on ollut niin paljon leikkauksia (umppari, 4 syöpäleikkausta) että en varmaan muista kaikkia vaivoja. Korjausleikkauksessa menetin niin paljon verta, että verenpaine romahti, jouduin teholle vuorokaudeksi ja sain muutaman pussin verta. Pääsin kotiin dreenien kanssa muutaman päivän päästä. Leikkausalueilla oli tunnottomuutta ja vatsassa tuntui kiristystä. Pidin muistaakseni tukiliivejä neljä viikkoa ja tietysti kaikki raskaat työt ja nostelut oli kiellettyjä. Toipuminen on tietysti yksilöllistä, mutta minä en kokenut sitä hankalana (sytostaattihoidot on sata kertaa inhottavampia). Onnea sinulle leikkaukseen, jos siihen päädyt.
Kevätterveisin
Roosa1
- Re: Rintasyöpäleikkauksen jälkeinen korjausleikkausRoosa1