Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintasyöpäleikkauksen jälkeinen korjausleikkaus
Aurinkoista kevätaamupäivää kaikilleMinulla ei ole kokemusta rinnan korjausleikkauksesta-vielä- mutta kahden kuukauden kuluttua on. Minulta hoidettiin rintasyöpä (rinnan leikkaus ja kainalokuoppien tyhjennys) 2½ vuotta sitten kesällä. Korjausleikkausta en ollut ajatellut, kun pärjään ihan hyvin yksirintaisenakin. Olen näet sen verran pienirintainen, että ei tule ryhti- niska- ja hartiaongelmia- eikä sitä silikonilerppukaan yleensä muista. Viime syksynä minut aikanaan leikkaukseen passittanut lääkäri kuitenkin tarkastuksessa sanoi, että eikös ruvettaisi harkitsemaan korjausleikkausta ja pani lähetteen plastiikkakirurgille. Kirurgi tykkäsi, että kyllä minulle rinnan saa väsättyä joko selkälihaksesta, jolloin tarvitaan pieni apusilikoni sinne sisään. Tai sitten vatsalihaksesta. Valitsin jälkimmäisen vaihtoehdon, kun en halua mitää "turhaa" ylimääräistä roinaa vartalooni. Lääkäri selitti tarkasti näiden vaihtoehtojen haitat ja hyödyt, kuntoutumisen vaatiman ajan leikkauksen jälkeen yms. No kyllähän minä niitä asioita kysyinkin aika tarkasti. Luotan lääkäreiden ammattitaitoon ja vastaavan operaation läpikäyneiden ihmisetn kokemuksiin sen verran, että uskon syksyllä tältä osin olevani entistä ehompi.
Tunnen myös yhden vanhemman naisihmisen, jolta on leikattu rintasyöpä säästävällä leikkauksella rintaa pienentäen ja jolta on jälkeenpäin pienennetty toista tervettä rintaa, ihan "tasapainon" ja kokonaisterveyden vuoksi. Eikä sitä leikkausta ollut tarvinnut yksityislääkärillä teettää vaan hoitava keskussairaala sen homman oli tehnyt.
Voimia, uskallusta ja luottamusta teille kaikille, jotka tällä palstalla keskustelette tai käytte tätä lukemassa
- Re: Rintasyöpäleikkauksen jälkeinen korjausleikkausJörkki