Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: VAstasairastunut

Hei
Leikkaus on sitten kutakuinkin samanlainen kuin minulla. Minulle määräsivät neljän viikon sairausloman leikkauksesta toipumiseen. Olisin ehkä viiden viikon jälkeen voinut palata työhön, mutta sitten aloiteltiin jo sytostaatteja.
Tukevia liivejä piti pitää neljä viikkoa yötä päivää ja minä taisin pitää vielä pari viikkoa päälle, kun oli siten vähemmän kipuja. Selällään jouduin nukkumaan viisi viikkoa ennen kuin pystyin nukkumaan vähän toisella kyljellä. Minä en pystynyt pitämään liivejä leikkaukshaavojen päällä, joten hankin ohuita bambuviskoosi aluspaitoja, joita pidin liivien alla. Lisäksi piti kehitellä pehmusteita ja tihkuttavien haavojen suojaksi sidoksia haavataitoksista.
Leikkauksen lopputulokseen olen hyvin tyytyväinen. Kasvain lähti reilulla marginaalilla pois ja painoa tippui hartijoilta 2 kg, jotka ovat kyllä nyt siirtyneet vatsaan sairausloman aikana. Leikkaus oli suuri helpotus koko yläselälle.
Varmaan tuo neljä viikkoa kannattaa varata leikkauksesta toipumiseen, Operaatio on kuitenkin aika iso, kun leikataan molemmin puolin. Rintojen pienennysleikkauksesta löytyy hyvä blogi, mistä sain hyviä vinkkejä siitä mitä on odotettavissa.
Typsy | 22.5.2013 klo 16:10:42