Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: VAstasairastunut

Pääsääntöisesti lääkäri kyllä sanoo, jos tarvitaan koko poisto. Minun kohdallani siinä ei ainakaan ollut mitään keskustelemisen varaan. Osa poiston jälkeen on varmasti helpompi elää kun ei ole toispuoleinen, mutta tämä ei siis ole kaikille mahdollista. Mielestäni sitä ei nyt kannata murehtia, se tulee mikä tulee. Ei siihen voi oikein vaikuttaa. Olen toki kuullut, että osa osapoistolla selviävistä onkin halunut itse koko poiston. Tunne, että syöpä pitää saada kokonaan pois ja jos sinne vaikka jotain jää. Nämä kaikki tunteet ja kokemukset on niin yksilöllisiä niin kuin tämä sairauskin.

Liikuntaa voi toki harrastaa sytostaattien aikana, jos kunto antaa periksi. Itse en ainakaan pystynyt valitettavasti harrastamaan sytostaattien aikana muuta kuin kävelyä. Sytostaattien sivuoireetkin on yksilöllisiä samoin kun annostus, jonka taas syöpälääkäri aikanaan päättää. Ajatuksena kannattaa pitää kuitenkin sitä, etä tekee keikkea normaalia jos suinkin pystyy. Oman kunnon mukaan se on vaan elettävä.
kesätuulahdus | 20.5.2013 klo 15:13:45