Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Miten kertoa lapsille?
Kiitos kun avasit tämän keskustelun. Minullakin on hyvin samanikäinen pesue kuin Eijulilla. 21- ja 19-vuotiaat pojat, vanhempi muuttaa nyt pois, ja sitten 16-vuotias tytär. Aikuistuvia, omaan elämään suuntautuvia, mutta vielä monin sitein vanhempiin kiinni olevia. Äitinä sitä on kuitenkin se emo, joka ensimmäiseksi haluaa suojata poikasiaan, isojakin. Siitä kai tämä kertomisen vaikeus. Toinen puoli on se, että kun siinä arjessa ollaan yhdessä päivittäin niin isojen asioiden esille ottaminen voi siirtyä eikä aina ole niin luontevaa kuin kaukaisempien ja harvemmin nähtävien kanssa. Ja kuitenkin niiden lähimpien kuuluisi tietää.Kroonista syöpää potevana kysyin lääkäriltäkin juuri tätä samaa. Hänen neuvonsa oli kertoa mitä tietää ja se, että tätä hoidetaan. Omille lapsille olen tähdentänyt, että parhaiten minua he voivat auttaa sillä, että jatkavat omaa elämäänsä mahdollisimman rohkeasti: valintoja ei saa jättää tekemättä sairauteni vuoksi, kotoa saa muuttaa pois jne. Äiti voi paremmin kun oma lapsi voi hyvin.
Itse aloin kirjoittaa blogia, jonka osoitteen annoin nuorillenikin. He eivät sitä aktiivisesti nyt lue, mutta ehkä se on jotakin mihin he voivat palata kun aika on ja pystyvät vastaanottamaan ajatuksiani.
- Miten kertoa lapsille?Tarutar
- Re: Miten kertoa lapsille?Karhutar
- Re: Miten kertoa lapsille?Karhutar
- Re: Miten kertoa lapsille?pienetsanat
- Re: Miten kertoa lapsille?Ria09
- Re: Miten kertoa lapsille?hertta 2