Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Miten kertoa lapsille?

Kertominen ja avoimuus on mielestäni kaiken ao. Itselläni Kohta 22 v, 21 v, 15v tytöt ja kaikki tietävät sairaudesta ja hoidoista sekä siitä missä kulloinkin mennään. Isommille kuten myös nuoremmalle kotona olevalle olen sanonut, että he kuitenkin elävät omaa elämää joka sisältää omat ystävät, harrastukset ym. Isommat jotka eivät enää asu kotona elävät omaa elämäänsä mutta haluavat tietää missä mennään aina milläkin kohtaan. Avoimuutta molemmin puolin. Olen sanonut, ettei pidä surkutella eikä turhia surra eikä murehtia vaan kohta kohdalta yhdessä jokaisen omien voimavarojen mukaan. Saankin aina lohdutusta kun sitä tarvitsen sekä puhetoverinkin jos siltä tuntuu, toki itse haluan vähän säästellä lapsia kaikilta tuntemuksilta ja aivotuksilta mitä käyn itse läpi. Kriisi on kuitenkin oma ja samalla myös yhteinen. Voimavarojen mukaan.
eijuli | 20.8.2009 klo 06:09:57