Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Leikkaukseen menossa ja nyt sieltä tulleena

Hei Usva

Kyselit, aiheuttiko dreeni kipuja, niin kyllä, ainakin minulla! Oli helpotus, että sen sai jo vuorokauden sisällä pois. Lisäksi koko oikea kylki oli kaksi viikkoa rusikoidun oloinen, joten yöksi otin Panacodia että voisin edes jotenkin rentoutuneesti nukkua.

Ilmeisesti Sinullakin on ollut poistettavaa kudosta paljon. Itse katsoin vaa'asta laihtuneeni kaksi kiloa kolmen tunnin leikkauksen aikana. Lääkärini kertoikin, että kun luuta myöten leikataan, voivat kiputuntemukset säteillä lapaluihinkin asti, samalla kun painovoima vetää imunesteitä alaspäin aiheuttaen näin kylkiin kipuja.

Minulle apua oli kevyistä kävelylenkeistä ja magnesium poretabletin lisäämisestä "ruokavalioon", päänsäryt, tahattomat lihasväristykset ja kiputuntemukset vähenivät selvästi. Myös oikeaoppisesta palleahengityksestä oli apua rinnan alueen kipujen poistamisesta.

T. Karhutar
Karhutar | 16.6.2007 klo 16:16:08