Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusinta!
Hei,todella harmillista, että sairaus uusiutui, mutta onneksi nykypäivän hoidot on todella tehokkaita. Joten älä menetä toivoasi!
Itselläni on just hoidot päällä, eli käyn sytotipassa kerran päivässä 3 viikon välein. Hoidothan suunnitellaan yksilöllisesti jokaisen syöpätyypin ja monen muun vaikuttavan asian mukaan. Samaan aikaan voi olla hoitoja saamassa monta rintasyöpäasiakasta ja jokaisella lääkecocktail erilainen :)
Itse menin ensimmäiseen hoitoon avoimin mielin asenteella: "onneksi on hoitoja", sillä elimistön reagointi myrkkyihin on myös yksilöllistä. Minä en ole voinut ollenkaan niin pahoin, että pitäisi oksentaa, mutta hervoton väsymys / uupumus on välillä vaivannut. Hiukset alkoui lähtemään muistaakseni suunnilleen 5 viikon kuluttua hoitojen aloittamisesta. Kokonaan ne ei lähteneet, mutta minua häiritsi niin paljon hiusten tippuminen, että pää vedettiin pikkusängelle koneella ja minä rakastan lookiani :) Peruukkia en ole käyttänyt ollenkaan, kotona olen pää paljaana ja kun lähden jonnekin, niin vedän pipon päähän. Nykyisinhän on aivan ihania pipoja ja päähineitä käytettäväksi sisätiloissa. Hiukset on onneksi uusiutuva luonnonvara.
Hmmmm...mitähän muuta kertoisin. No ainakin sen, että pyrin elämään niin, että tämä ei hallitse elämääni!
Tulet varmasti saamaan tosi hyvän infopaketin hoidoista lääkäriltäsi ja varsinkin sitten hoitoja antavilta hoitajilta ja kokemukseni mukaan he kyllä ovat siellä juuri meitä varten. Lisäksi jos on yhtäaikaa hoidossa muitakin, niin samalla voi hyvin saada vertaistukea vierustoverilta. Saman kokenut pystyy parhaiten antamaan hyväksi havaitsemiaan vinkkejä.
Tsemppiä sinulle! Jään kuulolle miten sun jatkot sujuu ja autan itse sen mukaan miten pystyn täällä foorumilla.
Ps. minulla hoitojärjestys on ollut sytot - rinnan poisto ja kainalon tyhjennys - sytot (jatkuu siis edelleen)
- Uusinta!Maki
- Re: Uusinta!kukkamaaria
- Re: Uusinta!Maki
- Re: Uusinta!Karhutar
- Re: Uusinta!Kukkurukuu
- Re: Uusinta!Karhutar
- Re: Uusinta!thegirl
- Re: Uusinta!hymy12
- Re: Uusinta!hoit-su
- Re: Uusinta!Meeri 1959