Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Millainen varustus sytostaattihoitoihin
Heippa, tuppaudunpa minäkin tähän keskusteluun =) Itse pelkäsin kovasti sytohoitoja. Ekalla kerralla purskahdin itkuun heti huoneeseen astututtani (kertonee, että paniikki oli päällä). Hoitajat olivat kuitenkin mukavia ja tilanne oli jotenkin 'lämminhenkinen'. Vertaisen kanssa juteltiin, samoin hoitajan sekä sosiaalityöntekijän ja aika meni todella nopeasti. Itse olen tosi puhelias (toivottavasti en ole polilla ketään ärsyttänyt). Olen kyllä huomannut siellä hiljaisempiakin ja olen kyllä kunnioittanut sitäkin, etten heille ole höpötellyt. Joillakin on musavehkeet (mpsoitin tms.) ja he kuuntelevat musiikkia omissa oloissaan. Onpa jollakin ollut nallekin mukana. Kaikki mikä helpottaa, on sallittua. En ole varustautunut oikein mitenkään etukäteen hoitoihin. Ekalla kerralla otin hoitajan suosituksesta 5mg Diapam tabletin, koska pelotti. Seuraavan kerran tarvitsin rauhottavaa kun hoidot vaihtuivat CEFfiin. Mutta ei siinäkään ollut sitten mitään pelottavaa. Lähes samalla kaavalla hoitotilanne eteni.Haluan tsempata sinua, tulet hoidoista selviämään ja huomaamaan ettei ne ehkä olleetkaan niin kauheita mitä etukäteen pelkäsit. Näin ainakin minulle on käynyt. Tosin me kaikki koemme asiat omalla tavallamme, eikä mitään voi yleistää. Samoin reagoimme hoitoihin eri tavoin.
Taxoista minulle ei tullut pahoinvointia juuri ollenkaan. Joitakin pieniä suuoireita, lihaskipuja, voimattomuutta jne. CEF hoidosta taasen sellainen yleinen öklötys. Jos pahoinvointilääkkeet ei auta, kannattaa ottaa polilla puheeksi. Minulle on kokeiltu muutamaa eri yhdistelmää ja viimeksi käytetty tepsi hyvin. Joten apua on saatavilla, sitä täytyy vain osata pyytää.
Kaikkea hyvää ja voimahalit! Sinä selviät ja muutamien kuukausien jälkeen ovat hoidot ohi. Minulla vielä yksi jäljellä.
Terkuin
Katjuliini
- Re: Millainen varustus sytostaattihoitoihinKatjuliini