Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hyviä uutisia

Onnea Teille kaikille, jotka olette jo saaneet hyviä uutisia ja hoitojen loppu häämöttää myös monella. Tuntuu varmasti hyvältä väsyttävän ja voimia vaativan sairauden jälkeen. Ehkä nämä kaikki ovat kuitenkin muuttaneet meitä ja elämä ei varmasti enää koskaan ole samanlaista kuin ennen. Kaikki entiset "murheet" tuntuvat todella pieniltä ja meillä kaikilla on vain toive terveestä tulevaisuudesta. Sairastin ensimmäisen rintasyöpäni viisi vuotta sitten. Minulle tehtiin osapoisto ja lisäksi sain sädehoidot. Silloin syöpäni oli hyväennusteinen ja olin todella onnellinen kun selvisin niin vähällä. Kun sairastuin nyt uudelleen, olin todella loppu ja ajattelin, että tästä en selviä. Tuntuu todella kannustavalta lukea kaikkien viestejä, vaikka välillä monella onkin vaikeaa. Nyt on 3 cefiä takana ja huomenna menen verikokeisiin ja sitten torstaina tiputus. Suonet tiputuspuolella ovat tosi kovat ja kipeät, joten voi tulla hankaluuksia. Pahoinvointi on jatkunut niin, että aina ruokailun jälkeen on kuvottava olo ja kun luin toisessa ketjussa jäähatusta tuli todella huono olo, näin psyykkinen puoli vaikuttaa. Hiuksia on vielä päässä ja olen selvinnyt pannoilla ja huiveilla. Olen käyttänyt jäähattua, mutta nyt aion siitä myös luopua. Aika vapaasti täällä ( PHKS) voi valita käyttääkö hattua ja mahdollisesta vaikutuksesta sytojen tehoon ei kukaan ole puhunut mitään. Päänahkani, kuten ihoani muutenkin, on aika kuiva ja kutiava sekä hilseinen. Tekisi siksi mieli jouduttaa tätä hiusten lähtöä niin, että voisi rasvailla päänahkaa myös. Täällä onkologin aika on yleensä neljännen hoitokerran jälkeen ja minulla onkin iso pino kysymyksiä hänelle, valitettavasti hän on vain aika vähäpuheinen ja katsotaan saanko vastaukset.
Hyvää jatkoa kaikille ja kauniita unia !
terv.hannakaija
hannakaija | 16.10.2007 klo 00:07:59