Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vaihdevuodet viiraa!

Heissan!

Nyt kyllä nauroin katketakseni... vaikkei tää naurun asia olekkaan! Ihan samassa veneesä täälläkin ollaan, ikää 45v. ja muhevat hikistelyt menossa. Mulla alkoivat heti toisen hoidon jälkeen ( hoitona 8x TC+Herseptin, saatuna nyt 6/8) ja luulin ensin kesähelteiden aiheuttamiksi mutta kun ne vaan jatku ja jatku...

Menkoista mulla ei ole tietoakaan, on kyllä hormonikierukka ollutkin ja saakin olla kun olen hor neg. Nukkuminen on mitä on, heräilen myös parin tunnin välein ja väliin tiheämpäänkin. Peitto heiluu kyllä sängyssä koko yön, mutta isäntä silti aamuisin myrtsi, mikä lie. :D
Hikoilu on ollut välillä niin valtavaa, että mulla on pyyheliina sängynpäässä millä saa päätä kuivata siinä nukkumisen lomassa.

Mieliala vaihtelee miten sattuu, liekö sytojen vai minkä aiheuttamaa, ota tästä sekasotkusta selvää.. Mutta valitin näistä oireista lekurille ja se kirjoitti Ergotaminia mulle ensi alkuun. Oli siitä jonkun verran apua, antoi jopa kuusikin tuntia unta yhteen putkeen. Ei kumminkaan poistanut lämpöjä kokonaan. Sitten huomasin, että alkoi kertymään nestettä kroppaan ja tulkitsin syylliseksi tuon lääkkeen. Nyt olen tauottanut kohta kaksi viikkoa ja ihan hyvin pärjään ilman sitäkin. Hikoilu tuntuu jopa vähentyneen yö aikana.( Lue tässä kohtaa tuota ketjua "Pulmallinen Bellergall", eli on sama kuin Ergotamin.)

Tuskastuttavaa ja hermoja koettelevaahan tämä on, päivät ja yöt menee riisuessa ja pukiessa. Kevyttä hiki liikuntaa ( ja hikihän tulee helposti nykyään) ulkona olen pyrkinyt harrastamaan päivittäin ja kovempaakin, ainakin hoitojakson viimeisellä viikolla kun jaksaa paremmin.

Tarkoitus olisi kysellä jotain muuta lääkettä ensi kerralla kun on lääkärin vastaanotto. Mitä te muut olette saaneet? Mistä on ollut paras apu?

Lämpimin syysterveisin!

teppana | 14.10.2011 klo 11:29:03