Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: lapselliset

Heippa

Omat tytöt on 6 ja 10. Pienemmälle olen kertonut rehellisesti sen mitä hän on halunnut tietää . Kysymyksiä on ollut paljon ja jotkut tosi kipeitä. Isompi meni taas ihan lukkoon ja tilanne laukesi vasta silloin kun tulin leikkauksesta. Silloin istuttiin tunti ainakin keittiönpöydän ääressä ja ei varmaan ollit yhtään asiaa jota ei olisi käsitelty.

Molemmilta tippuu aina sillointällöin joku kysymys asiasta ja se käydään läpi. Siitä että tähän tautiin voi kuolla niin ei olla puhuttu juurikaan. Isompi sen tietää. Olen ajatellut että turha puhua kuolemasta kun sitä ei nyt kuitenkaan olla tekemässä.
Silloin kun sain hoitoja (kaikki herkut) niin lapset kävivät katsomassa missä olen ja mitä minulle tehdään. Ei tullut peikkoa siitäkään heille.
Itse olen sairastunut vuosi sitten.

Sen neuvon antaisin Ole rehellinen ja kerro asiasta kyseiselle lapselle sopivalla tavalla. Joku viisas sanoi luonnolla että lapset kyllä aina tippuu jaloilleen ja sopeutuvat tilanteeseen.

Voimia sinulle ja koko perheelle
Lapset pitävät onneksi jalat maassa ja kiinni tässä päivässä.

Tervisin Kutri
kutri | 14.5.2008 klo 21:55:34