Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: lapselliset
Hei Mnom,Kättä saa ja pitääkin liikuttaa heti leikkauksen jälkeen - saat siihen kirurgian polilta jumppaohjeita - mutta mihinkään rajuun voimailuun ei _ylävartalolla_ voi ennen tikkien poistoa ryhtyä. Ja silloinkin, vähän kerrassaan, lähdetään kevyemmillä painoilla liikkeelle. Aika paljon on kiinni siitäkin, kuinka pitkään leikkausalueella on turvotusta, mutta itse huomasin kevyen voimailun ja keppijumpan tehostavan nestekiertoa. Loppujen lopulta, tein soutulaitteella ja taljoilla ihan normaalit sarjat jo sytojen aikana, mutta punnerrusten kanssa olen ollut koko ajan varovainen. En siis varaa kädelleni enää koko ruumiin painoa.
Kaikenlaista muuta jumppaa ja joogaa olen harrastanut koko ajan, vaikkakin CEF:ien aikana tulehdusriski piti minut jonkin aikaa poissa. Sädehoitojen jälkeen kuntosalilla käymiseen tuli väkisinkin taukoa, mutta olen aikonut aloittaa sen taas uudelleen, jahka saan nuo niska- ja hartiaseudun lukot auki. Sädehoito, valitettavasti, vetää lavat ja hartiat aikalailla lukkoon, mutta eiköhän siitä selvitä hyvän fysioterautin tuella.
T. Karhutar
- lapsellisetmnom
- Re: lapsellisetkutri
- Re: lapsellisetmnom
- Re: lapsellisetKarhutar
- Re: lapsellisetKarhutar