Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTE
Lämmin tervehdys kohtalotoverit!CA 125-arvot kohdallani pysyneet tuossa 9-10 paikkeilla koko viimeisen kahden vuoden aikana, kun olen käynyt kontrolleissa. Siinäpä se onkin, kun ne eivät aina välttämättä näytä uusiutuneesta syövästä, mutta toivoaan ei todellakaan kannata jättää tämän salakavalan taudin suhteen, ja mitä pidempään oireetonta aikaa kuluu, tuntuu helpommalta. Vaikka tosiasiassa tauti ei jää minnekään mielestä, joka päivä se kummittelee, pohtii sitä tahtomattaankin.
Menen keuhkokuvaukseen + vatsan tietokonekuvaukseen jo kolmatta kertaa 16.11. Ekassa tietokonekuvauksessa nimittäin löytyi epämääräinen 1 cm:n kokoninen verihyytymä maksasta, seuraavassa kuvauksessa se oli 4 mm:n kokoinen, toivottavasti nyt hävinnyt kokonaan! Lääkäri ei sen kummemmin selvittänyt asiaa, kertoi vain, ettei se aiheuta toimenpiteitä! - enkä ymmärtänyt kysellä enempää!
Sytohoitojen jälkeen hiukseni kasvoivat tummempina ja ne olivat kiharat, nykyään kylläkin suorat hiukset, kiharat "suoristuivat" ensimmäisen hiustenleikkauksen yhteydessä. Jalkojen tunnottumuuta huomaan oleva aamuisin, mutta se ei haittaa, muistissa huononemista olen kylläkin huomannut sytojen jälkeen, eikä se liene ihmekään, kaitpa ne myrkyt tappavat aivosolujakin siinä missä muitakin terveitä ja sairaita soluja!
Nimimerkki Toiveikas on ollut kannustavana ja lohduttavana esimerkkinä minulle, kun ajattelee, että hän on "sinnitellyt" jo yhdeksän vuotta syöpänsä kanssa! Perästä tullaan! Toivon meille kaikille munasarjasyöpäläisille hyvää syksyä ja oireetonta loppuelämää ja pii-iitkäää ikää!!!
- Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTEmipa