Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTE
Valitettavasti markkeri ei aina kerro yhtään mitään, minulla on markkeri pysynyt monta vuotta aivan normaalilukemissa, uusiutumat löytyivät huuhtelunäytteellä tai koepaloilla (muun leikkauksen yhteydessä). Vasta nyt viimeinen uusiminen nosti markkeria, jota sitten seurattiinkin jonkin aikaa ennen kuin aloitettiin hoidot. Tällöin näkyi jo magneettikuvassakin jotakin epäilyttävää.Ennen ensimmäistä leikkausta markkeri Ca12-5 oli minulla 157 ja hoitojen jälkeen laski muistaakseni alle 10. Siellä 10-20 lukemissa se on pysynyt vuosia vaikka tauti onkin välillä uusinut. Toisilla markkeri on hyvä indikaattori toisilla ei, itse asiassa nyt ajattelen, että syöpä on varmaankin muuttanut muotoaan ja nyt kasvaa sitten sellainen muoto joka nostaa tuota markkeria. Tämähän ei ole mikään yksi tietyntyyppinen syöpä vaan niitä soluja on monenlaisia.
- Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTEtoiveikas