Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTE
Hei!Ajattelin ensin olla vastaamatta ollenkaan, kun minulla tämä tauti on uusinut useamman kerran, mutta kun muitakaan vastauksia ei ole tullut niin kerron omasta tapauksestani.
Minut on leikattu 1997 ja syöpä oli molemmissa munasarjoissa, gradus 1 ja levinneisyysaste III. Sain ensin taxol-platistin sytostaatteja 6 kertaa ja sen jälkeen toivoin kaiken olevan kunnossa. Tauti on kuitenkin nostanut päätään useita kertoja, tälläkin hetkellä olen hoidossa, mutta välillä on kuitenkin ollut pitkiäkin hoidottomia jaksoja, nyt viimeisin oli reilun vuoden. Kaiken kaikkiaan huomattavasti enemmän parempia jaksoja kuin huonoja. Toki hoidot ovat raskaita ja niistä toipuminen vie aikansa mutta sen kestää kun ei ole muutakaan vaihtoehtoa. Näin siis minä olen mennyt eteenpäin jo reilun 9 vuotta ja aion sinnitellä vielä pitkään eteenpäinkin. Olen mielestäni esimerkki siitä että vaikka tauti uusiikin, se ei ole vielä mikään "kuolemantuomio" vaan taudin kanssa voi elää. Tämä on vähän kuin mikä tahansa krooninen tauti, tässä taudissa nuo hoidot vain ovat raskaampia kuin monessa muussa sairaudessa.
Toivottavasti sinun kohdallasi on vielä onnellisempi lopputulos, koska sinulla on hyvät mahdollisuudet parantua myös kokonaan. Ja hyvältähän tuo näyttää jos olet ollut jo kaksi vuotta oireettomana, tilanne on aina parempi mitä pidemmälle mennään.
Voimia kaikille kohtalotovereille!
- Re: MUNASARJASYÖVÄN GRADUS JA LEVINNEISYYSASTEtoiveikas