Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hoidot alkavat
Hei!Samanlaiset olivat tuntemukset minullakin heinäkuun alussa, jolloin syto-hoitoni alkoi (6 x Taxo + Herceptin 1 v). Minua ahdisti kovasti ne kaikki lääkkeet, joita joutuisin syömään, mutta aika pian siihen lääkkeiden ottamiseen tottuu. Pahoinvointilääkkeitä en ole tarvinnut sen lisäksi, mitä tiputuksessa annetaan.
Kortisoni on aiheuttanut kasvojen punoituksen muutamaksi päiväksi ja jonkin verran näppyjä kasvoihin ja päänahkaan. Tämä on kyllä vähentynyt hoitojen edetessä. Onhan sillä myös piristävä vaikutus, joten yöunet jäävät aika lyhyiksi muutamana yönä. En ole huomannut, että kortisoni olisi aiheuttanut minulle turvotusta, ainakaan painoni ei ole noussut, paitsi sitten neljännen Taxon jälkeen, mutta luulen, että se on minulla enemmänkin Taxon sivuoire.
Sivuoireita olen kyllä Taxoista saanut, mutta ne ovat olleet ihan siedettäviä ja yleensä eivät tule kaikki samaan aikaan. Hankalimmat päivät ovat ehkä siinä 3. - 5. päivä tiputuksen jälkeen. Silloin on sitten täytynyt lepäillä vähän enemmän, mutta muuten vointi on ollut kohtalaisen hyvä. Olemme jonkin verran tehneet viikonloppumatkoja ja ne on kivasti piristäneet hoitojen välissä.
Kuten aikaisemmissa viesteissä on mainittukin, niin sivuoireet ym. ovat hyvin yksilöllisiä ja ensimmäisen hoidon jälkeen sitten tiedätkin jo enemmän, miten hoito sinuun vaikuttaa. Minulla nuo oireet ovat vaihdelleet ja esim. 4. Taxon jälkeen sain vähiten oireita. Tänään olen menossa viidenteen ja toivon, että selviän tälläkin kertaa vähin oirein.
Rintasyopayhdistyksen (http://www.rintasyopayhdistys.fi/)
keskustelupalstalla on hyviä vinkkejä, miten voi valmistautua hoitoihin ja miten helpottaa sivuoireita.
Tsemppiä sinulle ensimmäiseen hoitoon, sitten se alkaakin pikkuhiljaa sujua rutiinilla ja jännityskin vähenee.
Kaikkea hyvää
toivottaa Anette
- Hoidot alkavatSyysnainen
- Re: Hoidot alkavatSini-likka
- Re: Hoidot alkavatSuski69
- Re: Hoidot alkavatHelena1961
- Re: Hoidot alkavatSyysnainen
- Re: Hoidot alkavatHelena1961
- Re: Hoidot alkavatSini-likka
- Re: Hoidot alkavatgugi53