Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Leikkaushaava

Hei !

Kertokaa miten teidän leikkaushaavanne parani ja jouduitteko menemään punkteeramaan nestettä pois dreeniletkun jälkeen.
Mulla on nyt kaksi viikkoa leikkauksesta. Viime viikon perjantaina otettiin dreeniletku ja tikit pois. Haava on muutoin parantunut suht hyvin, paitsi yhdestä kohdasta auennut, josta tihkuaa kudosnestettä ja omasta mielestä myös mätää. Kävin näyttämässä terveyskeskuksessa, jossa sanottiin ettei ole vaarallista, että on hyvä asia jos kedosnestettä tulee pois. Haavateippiä laitettiin myös. Mutta kauanko sellaista voi odotella että haavakohta umpeutuu.(Perjantaina on taas hoitajalle meno, onneksi). Ja miten te joilla on kainalon imusolmukkeet poistettu, miten saitte kätenne kuntoututettua? Mulla käsi on aivan jumissa ja kainalo edelleen ihan turvoksissa, vaikka olen yrittänyt ohjeiden mukaan tehdä jumppaliikkeitä. Olen kuullut tukihihoista ja lymfahieronnasta jotka auttaisivat, mutta tarvitaan lääkärin lähete. Kertokaa kokemuksistanne.
rafael-66 | 5.9.2012 klo 13:19:45