Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kumpi kovempi koettelemus: Doketakseli vai Cef?
Hei! Samaa mieltä edellisten kanssa, eli niin kovin yksilöllisiä ovat nämä kokemukset. Itse ehkä olen vähän huono vastaamaan tähän, kun sain ainoastaan yhden Taxon ja sitten lääke vaihtui rajun ihoreaktion vuoksi. Ekasta Abraxanesta jouduin alhaisten neukkareiden takia heti sairaalaan, toinen kerta (annosta 15% pienentämällä) meni ilman mitään mainittavaa sivuvaikutusta. Eka CEF äklötti ja närästi 4-5 päivää ja alkoi heti laskemaan neukkkareita, niin että 2 viimeistä kertaa siirtyi kumpikin. 2. CEF meni taas suht helpolla. Otin pahoinvointilääkettä ennakkoon ennen tuntemuksia (pelkkä Granisetron,tipassa 2 erilaista& kortisoni.)enkä kärsinyt öklötyksestä. Verisuonet sitten ärtyivät ja käsi kipeytyi. Nyt elellään ekaa päivää viimeisestä CEF:istä. Illalla oli äklötystä aaltoillen, mutta nyt jo helpompi olla.Vinkit jotka toimivat minulla: kynsien lakkaus suojannut kynsiä tähän asti, runsas nesteiden nauttiminen 2 päivää ennen ja jälkeen tiputusten, ulkoilu päivittäin (pl.pari päivää kovilla pakkasilla), suun hoito fluori- ja ksylitolivalmistella (Taxosta tuli aftat suuhun ja niitä hoidin afta voiteella, mutta afta-laastari kenties parempi),käsien ja jalkojen rasvaus Tummelilla. Kuulostelin kroppaani ja söin sen mukaisesti. Hirveä hinku tuli jossain vaiheessa kaikkeen vihreään, esim. kiiwiin :) Jostain luin, että uusiutuvat solut hinkuvat näitä vihreitä terveyspommeja. Saas nähdä tippuuko nämä karvat pois, mutta irokeesi, ripset ja kulmat alkoivat tehdä paluutaan toisen CEF:in jälkeen. Kaikki aikanaan, pääasia, että tauti nujertuu!
- Re: Kumpi kovempi koettelemus: Doketakseli vai Cef?Kukkurukuu