Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: rintasyöpä

Hei!
Täällä vähän vastaavassa vaiheessa menevä. Minulta postettiin 9.10 koko rinta ja kaikki imusolmukkeet,kuten olen aikaisemmin kirjoitellut. Samanlaisia tuntemuksia pelkoa,surua ja kauhua tulevasta koetaan täälläkin päin parhaillaan.Olen menossa huomenna kirurgin lopputarkastukseen,jossa kuulen miten paha tuo imusolmukkeiden tilanne sitten oli. Tiedossahan minulla oli,että sinne tuo syöpä oli jo levinnyt. Tänään on sitten ollut oikein itkupäivä, vaikka pitäisi olla tyytyväinen. Sain nimittäin kutsut jatkotutkimuksiin:luuston gammakuvaukseen,tietokonetomografiaan ja lääkärin ajan syöpätautien poliklinikalle. Asiat etenevät ja hoidot alkavat,mutta samalla pelko ja ahdistus nousi pinnalle levinneisyydestä.Olin tänään päättänyt mennä ensimmäistä kertaa paikkakunnallamme järjestettävään keskusteluryhmään rintasyöpäpotilaille. Tuntuu ,ettei tätä kaikkea voi kaataa läheisten ja ystävienkään niskaan.Vertaistukea kaipaa. Melkein jo päätin ,etten menekkään,kun on tuo itku niin herkässä. Päätin kuitenkin ,että nyt mennään vaikka väkisin ,on niitä kyyneleitä muutkin saman kokeneet vuodattaneet.Pelkään omalla kohdallani vetäytymistä tänne kotiin neljän seinän sisälle ja eristäytymistä. Arjesta tuntuu välillä olevan niin vaikea saada kiinni.
Mietin myös ,miten näin etukäteen voisi vielä vahvistaa itseään noita hoitoja varten? Olen pyrkinyt ulkoilemaan päivittäin ja syömään terveellisesti.Lisäksi askaruttaa juuri hoitojen sivuvaikutukset ja miten osaa vaatia ja varautua kaikkeen tulevaan?Täällä kyllä on paljon kirjoituksia ollut näistäkin,mutta kun omasta hoidosta ja reagoinnista niihin ei vielä tiedä?
Voimia ja jaksamisia tulevaan,muistetaan ettemme ole yksin tämän sairauden kanssa.
tinttinen | 25.10.2007 klo 13:18:31