Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: vitamiinit

Hei ! Olen kuunnellut asiantuntijaluentoja ylimääräisten vitamiinien vaikutuksesta syöpäpotilaille. Niitä ei tosiaankaan suositella jatkuvaan käyttöön. Minulle sanottiin sytostaattihoitojen aikana, että yksi Multivita/pv on maksimiannos. En sitä kuitenkaan ottanut, koska perustelu kolahti: eli samalla kun ravitsemme kehoamme ylimääräisillä vitamiineilla, niin osansa vitamiineista saavat myös mahdollisesti elimistössä olevat syöpäsolut... Hedelmät, marjat ja kasvisvoittoinen ruokavalio on pitänyt kunnossa pari vuotta. Antihormonien (Tamofen, Arimedex, Femar ym) aikana olisi hyvää panostaa erityisesti luuston kuntoon eli kalkkitabletit D-vitamiinilla höystettyinä näin pimeän aikaan ovat suositeltavia, samoin liikunta. Olen kuullut ylläolevat asiat useista eri lähteistä, joten uskallan ne tänne palstallekin laittaa. Teitä kaikkia tervehtien, ritsa
ritsa | 11.11.2006 klo 16:05:59