Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Terveisiä täältä rannalta
Hei rakkaat siskot ja ystävät.Minun säteetkin ne sitten lopulta loppuivat 14.11. josta viimeiset 5 kertaa oli buusteri leikattuun rintaan ja arpeen. Alkoi itkettää ihan kamalasti, kun viimeisenä päivänä kävelin Syöpätautien klinikalta ulos. Tuntui, että olin onnesta sekaisin, kun vihdoin koitti päivä, jolloin hoidot loppui. Minulla oli hyvin voimakas tunne, että nyt olen vapaa. Minun ihoni hermostui aikalailla nyt sädetyksen päätyttyä. Iho-oireethan yleensä ilmaantuu jopa 2 viikon viiveellä. Nännipiha oli viikon verran ihan niinkuin olisi hiertynyt iho puhki. Nyt on sitten lapaluun alapuolella alue, joka aivan kirkuvanpunainen, hiukan verestävä ja iho kuoriutuu pois. Alue on jonkin verran myös kipeä ja haittaa vähän nukkumista aamuyöstä.
Töissä olen edelleen 15 h / viikko tämän kk:n loppuun ja Kelalta sain sen osasairaspäiväraha korvauksen, joka on 50% päivärahasta, jota sain kun olin kokonaan sairaslomalla. Sitten vielä joulukuussa olen perjantait ja joulun ja uudenvuoden välin "kesälomalla", kun jäi viime kesänä kesälomat pitämättä. Näin sain todella pehmeän laskun työelämään ja ainakin minulle tämä on ollut tosi hyvä ratkaisu, kun haluan, että voimia jää vielä perheellekin (mies ja 3 lasta). Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka suunnittelee töihin paluuta. Muistakaa vain että tämä osasairaus-aika pitää tulla heti perään varsinaisen sairasajan. Eli sinne väliin ei voi lykätä esim. lomia.
Tähän loppuun tulee mieleen, kuinka alkukesästä, kun minulla kaikki vielä edessä kirjoittelin tänne laulunsanoja, kun se laulu pyöri koko ajan päässäni. Nyt se laulu soi taas sisälläni ja se menee näin:
Me ollaan sankareita kaikki,
kun oikein silmin katsotaan.
Me ollaan sankareitä elämän,
ihan jokainen.
Minua ei tee sankariksi se, että olen sairastanut syövä, vaan ennemminkin syövästä huolimatta me ollaan sankareita, ihan jokainen.
Kaikille oikeen paljon halauksia, voimia ja terveisiä täältä pääkaupunkiseudulta. Erityisesti Julia ja Santeri, teille toivon oikeen paljon aurinkoisia päiviä ja ilon hetkiä. Voi miten teitä haluaisin halata silleen ihan oikeasti.
Netti-ystävänne MeriTuuli
- Terveisiä täältä rannaltaMeriTuuli
- Re: Terveisiä täältä rannaltaKisuliini
- Re: Terveisiä täältä rannaltaKarhutar
- Re: Terveisiä täältä rannaltaMeriTuuli
- Re: Terveisiä täältä rannaltaMeriTuuli
- Re: Terveisiä täältä rannaltatautinen