Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Hyvää Julian-päivää! :)

Tervehdys teille kaikille:)

Voi teitä, jotka kärvistelette siellä hoitojen aiheuttamissa kivuissa. Minulta puuttuu kaikki syto-oireet ja silti on tänään kehno olo kropassa. Eilen tein puutarhatöitä 30min kävelylenkin jälkeen ja sain selkäni niin kipeäksi, että ihan säikähdin. Nyt liikkuessani olen saanut lihakset kipeiksi ja väsyneiksi, mutta eilen illalla kipu tuntui selkärangassa ja juuri siinä huonossa kohdassa:(HUH! Mutta onneksi se on tänään pois ja jäljellä vain päänsärky, joka ei kuitenkaan asetu edes 800mg Buranalla.

Kävin tuossa viikolla syöpäklinikan sosiaalihoitajalla ja hän oli melkoisen töykeä. Pahoitin todella mieleni ja kotona asiaa surressa mieheni totesi, että on kyllä aikamoista todeta minulle, että poimin rusinoita pullasta, kun mietin, miten sairaspäivät riittävät tilanteessani. Se hyöty tapaamisesta oli, että hän käski minun varata lääkäriajan, jolloin puhutaan työkyvystäni ja sairaslomastani, ja sen teinkin. Soitin sitten ammattijärjestööni ja sieltä minulle neuvottiin miettimään työkokeilua, jos lääkärin mielestä voisin palata töihin. Tänään juttelin todella ystävällisen ja empaattisen Valtiokonttorin ihmisen kanssa. Hän lohdutti, että tyhjän päälle en missään tapauksessa kokonaan jää, vaikka sairaspäivät täyttyvätkin.

Nyt minulla on paljon rauhallisempi olo ja ehkä tuo päänsärkykin hellittää. Kyllä sitä mieliala on tosi riippuvainen, millaisen kohtelun muilta ihmisiltä saa. Kannattaa varmaan sitkeästi vaan siirtyä ihmiseltä toiselle, kunnes löytää tukea ja apua.

Kerroit Julia opiskelleesi uuden ammatin syövän löytymisen jälkeen, mutta oliko se siinä vaiheessa jo levinnyt luustoon? On tämä lääkäreillekin aika hankalaa, kun heidän pitäisi olla ennustajia, jotka osaavat arvioida työkykyä puolen tai vuoden päähän.

Rohkeaa ja reipasta mieltä kaikille sytojen kanssa kärvisteleville. Niistä ennusteista aina ajattelen, että vaikka selviytyvien prosenttiluku olisi kuinka pieni tahansa, aina joku ihminen on senkin luvun takana. Jotenkin se terveys, sairaus, onni ja suru on ihmisen korvien välissä. Joten luottavaista oloa kaikille ja koitetaan uskoa hyviin päiviin.

Mukavaa vkolopun odotusta,
Santeri
santeri | 13.4.2007 klo 12:08:49