Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Mikä ihana palsta !!!
Heippa Lyytikkä,Minua jäi kiinnostamaan tuo, mitä sinulle on sanottu vauvan hankkimisesta/yrittämisessä hormonihoitojen välissä. Tarkoittaako sitä, että voisit nyt syödä hormonilääkitystä esim.1-2 vuotta sitten keskeyttää ja yrittää raskautta ja raskauden jälkeen jälleen jatkaa hormonihoitoa?
Olen itse 36v. ja vielä kaksi cefiä jäljellä ennen kuin hormonihoito alkaa. Gr.3 syöpä ja rinnanpoisto/kainalontyhjennys tehty viime lokakuussa. Ei lapsia. Minä herättelin toiveita, että olisin voinut hieman lyhentää viiden vuoden hormonilääkitystä, jotta olisin voinut esim. 40 vuotiaana yrittää raskautta. Täällä HUSissa ainakin yhdellä tunnetulla onkologilla oli ehdoton kanta siitä, että hormonihoitoa ei voi lyhentää ainakaan kolmeen vuoteen siitä viidestä, ehkäpä puoli vuotta lopusta voisi "nipistää" pois. Tuollaista hormonihoidon keskeyttämistä ja raskauden jälkeen jatkamista, minulle ei ole kukaan ehdottanut. Voi tietysti olla, että johtuu myö syöpäni "laadusta", en tiedä. Olisin kuitenkin kiinnostunut kuulemaan lisää olemassa oleviesta mahdollisuuksista tulla vielä raskaaksi....jos sellaisia on. Se tosiasia täytynee kuitenkin muistaa, että munasarjojen toiminta ei kaikissa tapauksissa palaudu sytojen jälkeen, mutta onhan sitten mahdollista tulla raskaaksi munasolun luovutuksen avulla.
Tsemppiä leikkauksesta toipumiseen ja hoitoihin!
- Mikä ihana palsta !!!margitta
- Re: Mikä ihana palsta !!!margitta
- Re: Mikä ihana palsta !!!pistaasi
- Re: Mikä ihana palsta !!!Vaarain
- Re: Mikä ihana palsta !!!Nefertiti
- Re: Mikä ihana palsta !!!margitta
- Re: Mikä ihana palsta !!!Lyytikkä
- Re: Mikä ihana palsta !!!Sesam
- Re: Mikä ihana palsta !!!Lyytikkä