Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kuka kertoi dg:n ja miten?

Minä kävin patin löydettyäni ensiksi työterveyshuollossa ihan vain terveydenhoitajan vastaanotolla. Uskoin, että patti on täysin vaaraton kysta. Terveydenhoitaja ohjasi lääkärille ja lääkäri siltä istumalta työterveyshuollon kautta mammoon ja ultraan. Siellä otettiin myös paksuneulanäyte ja röntgenlääkäri sanoi, että saattaa vielä osoittautua että se ei olekaan syöpä. Noin viikko tämän jälkeen menin aviomieheni kanssa työterveyslääkärille kuulemaan tulokset paksuneulanäytteestä. Silloin diagnoosiksi tuli DCIS. Leikkauksen jälkitarkastuksessa kuulin, että kyseessä ei ollutkaan in situ kasvain, vaan invasiivinen duktaalinen rintasyöpä, jossa oli pieni DCIS-komponentti. Minulle oli ihan hyvä, että tuo diagnoosi tarkentui vähitellen. Ehdin sopeutua tilanteeseen. Onnekseni leikkauksen tehnyt kirurgi ja nyt sytohoidoista vastaava lääkäri ovat molemmat sekä aivan loistavia lääkäreitä että hyvin suorapuheisia. Lisäksi he ovat kuunnelleet minua hoitojen suunnittelussa. Ei kai sitä oikeaa tapaa kertoa dg olekaan, mutta itse olen iloinen, että en saanut kuulla diagnoosia puhelimessa.
Rotta | 28.12.2013 klo 21:59:28