Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: kauanko menee......

Hei, minulla on hoidojen loppumisesta jo puolitoista vuotta, mutta muistan että CEF:in jälkeen kesti noin 6 viikkoa, kun taas tunsin oloni "normaaliksi". Väsymystä oli aluksi pajon, mutta ihmekös tuo, kun elimistö lyödään lamaan 6 kertaa peräkkäin. Sen vuoksi viimeisestä hoidosta toipuu hitaammin.
Minulla alkoivat hiukset kasvaa jo ennen viimeistä CEF:iä, ihan kaikki eivät koskaan lähteneetkään pois. Sain villakoiramaiset kiharat, ja vieläkin on taipuisuutta jäljellä. Tuntui, että hiuksia kasvoi tuplaten entiseen verrattuna. Ripset ja kulmat kasvoivat takaisin todella nopeasti, parissa viikossa. Annoin hiusten kasvaa ja kävin ensimmäisen kerran parturissa varmaan puolen vuoden kuluttua hoidoista.
Olen syönyt Tamofenia yli vuoden ja limakalvot ovat pysyneet hyvässä kunnossa.Gynekologini selitti, että Tamofenilla on itsellään ikään kuin estrogeenin kaltaisia vaikutuksia, joten se hoitaa emättimen limakalvoja ja suojaa osteoporoosilta. Ihokin on minusta parempi kuin ennen hoitoja. Käytän kuitenkin liukasteita, mukavampaahan se on niin muutenkin...
Tamofenista sain kovasti kuumia aaltoja (lähinnä öisin) ja sain niitä varten klinikan lääkäriltä reseptin Ergotamin Tart -lääkkeeseen. Käytän sitä aika ajoin silloin, kun uni alkaa häiriintyä hikoilun vuoksi. Se väsyttää aika lailla ja on kolmiolääke, joten en halua olla koko ajan "pienessä pöpperössä".
Hoitojen jäljiltä on seuraavanlaista kremppaa: kuivat silmät, lonkkakipua, hammasvaivoja (en ole koskaan käynyt näin usein hammaslääkärillä), pientä kuvotusta Tamofenista, lihaskireyksiä etc.
Mutta jos syövättömänä saa olla, niin näitä pienempiä vaivoja sitten yrittää hoidella yksi kerrallaan vähemmäksi.
Lepää, liiku, nauti elämästä!!!
Rintasyöpävuosi | 7.8.2011 klo 09:36:12