Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Venematkan varustus
Hei taas "venekansa"Minä hyppään kunnolla veneeseen 10.9 , jolloin ekat sytostaatit alkaa . Minähän saan 3 x Doketakselin (eiks se oo se Taxo) + Herseptin , sitten 3 x CEF ,lopuksi vielä sädehoidot 25+5.
Joten seuraavat puoli vuotta tässä vierähtää. Nyt haluaisinkin tietää mitä kaikkea mun tarvitsee varata kotiin ,jotta selviän. Asun yksin , miten te muut yksinäiset ( kai teitäkin on )olette pärjänneet .En haluaisi tyttäriäni vaivata muuten ,kuin ihan pakosta .
Lääkäriltä sain pinon reseptejä :kortisoonia ,Primperan ,Kytril , Somac .Pitääks ne kaikki olla valmiina , vai jaksaako apteekkiin vääntäytyä hoidon jälkeen ?En omista autoa , kuljen fillarilla .Entäs näitä oheis-tuotteita ,siihen ummetukseen (kärsin siitä muutenkin , jollen syö tosi-tosi kuitupitoisesti) , ripuliin ( peräpukamat luiskastavat esiin ) ja varsinkin suun- ja nenän ,y.m. kuivumiseen (josta kärsin jo nyt ,kun sairastan Sjögrenin-syndromaa ),mitähän muuta ????
Kaikki vinkit ovat tervetulleita . Mulle annetaan siihen tiputuksen sekaan se kortisoni ,koska olen aika kyllästetty kortisoonilla ( nivelrikon takia ) ,niin että oikeassa silmässä kasvaa jo nyt kortisoonikaihi . Pahoinvointiin ( inhoan oksentamista )ostin jo salmiakkipussin ,minä joka en ole 5 vuoteen syönnyt mitään karkkeja .
Miten teillä on paino pysynyt , nouseeko se , vai laihtuuko ( jos ei ruoka maistu ) ? Jaksaako hoitojen (aikana) välillä kuntoilla , vai makaakos sitä kotona " repo-rankana"?? (mullahan hoidot on n.3 viikon välein . Saakos sairaslomaa koko ajaksi ?? Mitäs te teette sen tiputuksen ajan ??,luettekos ,kuuntelette musiikkia vai voikos siinä ottaa torkut ??. Mä puhuin itselleni ensimmäiseksi kerraksi yö-paikan , pitävät siis mut yön yli siellä , koska asun yksin ,niin halusin että katsovat perään .
Missäs vaiheessa peruukki kannattais hakea ,maksusitoumus tulikin jo .
Joten kaikki te urheat naiset ,jotka olette tämän venematkan jo tehneet tai olette vielä matkalla , niin kertokaa neuvonne , ohjeenne ja tuntemuksenne.
Olenhan minä niitä näiltä sivuilta jo lukenutkin , mutta jonkinlainen " ostos-lista" olisi helpompi , vois ottaa vaikka apteekkin mukaan . Kiitos etukäteen .
Positiivisella mielellä edelleenkin ,etukäteen en sure , vastoinkäymiset on voittamista varten .Tämänkin "sodan" läpi käyn ja pääsen voittajaksi .
- Venematkan varustusliikkeelle
- Re: Venematkan varustusKarhutar
- Re: Venematkan varustusKarhutar
- Re: Venematkan varustuspeevikki
- Re: Venematkan varustusliikkeelle