Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: jälkikontrollit
Kisuliini ja Mamo!Tämä on niin hullu sairaus, kun koskaan ei ole muka hyvä. Aivan reilusti ja tosissaan teen työtä että voisin välillä rentoutua kaikista sairautta koskevista stereotypioista. Olen ollut huolestunut monista eriskummallisista asioista, kuten: miksi minulle tulee kuukautiset, kun niin monilta ne jäävät pois? Miksi hiukset ja silmäripset kasvavat jo nyt? Miksi olen jaksanut jumppailla ja käydä hikoilemassa melkein viimeiseen asti? Ikään kuin se olisi tervehdyttävää hoippua haudan partaalla huonovointisena, tukattomana ja hampaattomana, ilman kuukautisia;)
Saan ihan tosissani muistuttaa itselleni etten ole ihan mummona saanut tätä sairautta, enkä myöskään ole hankkinut sitä elämällä ihan väärin. Elämä vain on jotenkin niin arvaatonta ja ennustamatonta, että sen kyky yllättää järkyttää aina välillä. Miksei siis voisi iloita myönteisistä yllätyksistä, ja tuntea tyytyväisyyttä siitä, ettei tarvitse kokea kaikkea ihan rankimman kautta?
Tosiasia on, että hormoninegatiivisista syövistä tiedetään hyvin vähän ja että syövän syntyä tutkitaan ehkä liikaakin umpieritysjärjestelmästä käsin. Joka tapauksessa, geeniterapiassa ja antiangiogeneesissä edistytään koko ajan, ja läpimurto saattaa tapahtua jopa meidän elinaikanamme. Ei siis luovuta toivosta, vaan otetaan elämästä ilo irti silloin kun se tilaisuus annetaan!
Olenkohan jotenkin piristymässä... :)
T. Karhutar
- jälkikontrollitmamo
- Re: jälkikontrollitKarhutar
- Re: jälkikontrollitKisuliini
- Re: jälkikontrollitKisuliini
- Re: jälkikontrollitKesätuuli