Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Se on sitä!
Niiden sytojen ja sädetyksen tarve riippuu ihan siitä syövästä, patologi tutkii leikkauksen jälkeen sen kasvaimen koon, graduksen, jakautumisnopeuden, hormonitutkimukset yms.Kun selviää, että mitä "rotua" se kasvain on ja että onko pysynyt paikallisena vai levinnyt, tietysti ikäkin meinaa asiaan ja onko koko poisto vai osapoisto... sitten kun nuo kaikki asiat on selvinneet, niin sitten selviää ne jatkohoidotkin, nämä hoidotkin on yksilöllisiä, sillä niihin vaikuttaa niin moni asia.
Sytostaattejakin on niin monenlaisia, että niitä ei kannata ees miettiä ennekuin syöpälääkäri on jututtanut sinua.
Itselläni oli alunperin tarkoitus vaan saada sädetys, mutta päättivät sitten antaa koko potin, ihan varmuuden vuoksi.
Itse siedin sytostaatit hyvin, ei siis tullut mitään soppatorvi ilmiötä kertaakaan, lievästi etoi, ei muuta.
Sädehoidostakaan ei ole tullut mitään oireita minulle.
Minusta karseinta oli se epätietoisuus, mutta sitten kun hoidot alkoi, alkoi kaikki muukin helpottamaan...
Minulla suurin pelko oli se, ennen leikkausta meinaan, että se kasvain riehaantuu ja alkaa lähettämään etäpesäkkeitä joka paikkaan, vaikka ihan järjellä ajateltuna se ei niin ole, mutta kun pelko saa vallan, niin ei siinä oikein tiedä mihin enää uskoisi.
Mutta, onneksi asiat selviää, ajan kanssa, kun vaan maltat odottaa.
- Se on sitä!tigemauk
- Re: Se on sitä!Pikis
- Re: Se on sitä!tigemauk
- Re: Se on sitä!Pikis
- Re: Se on sitä!Karhutar