Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Se on sitä!
Totta kai se auttaa. Pelkästään jo se, että tässä kirjoittaessa tulee asiaa prosessoitua. Sit se että löytää saman rumban läpikäyneitä helpottaa suunnattomasti.Itse oon terveydenhoitoalalla töissä, lääkäreiden saneluita puran ja keskimääräistä enemmän kiinnostunut lääketieteestä. Tiedon ja sen hankinnan ja ymmärryksen puolesta tietysti se helpottaa että on alalla. Mutta ihmisenä se on tietysti kaikille yhtä rankkaa.
Lievää törkeämpää henkistä väkivaltaa käyttäen sain ylilääkärin kertomaan neulavastaukset ja mulle se sopi paremmin. Ollaan lähdössä mieheni kanssa ens vkolla etelänmatkalle ja jos olisin odottanut ens ma vastausta ja sit yöllä lähdetty lentokentälle olisin puolet lomasta varmasti ollu shokissa. Nyt kun sain tänään vastaukset, on aikaa sitä märehtiä, murehtia ja vatvoa.
Ja tiedänhän minä että tässä maassa on huippuluokkaa terveydenhoito, sanoivat toiset mitä hyvänsä. Neljässä viikossa löydöksestä operaatioon ja ennuste yleensä hyvä (en siis puhu nyt itsestäni vaan rintasyöpätapauksista yleensä)
Täytyy vaan muistaa ja osata kysyä kaikki mahdollinen sit otilla kun menen poliklinikalle, että osaa taas surra ja murehtia.
Just soitin yhdelle hyvälle ystävättärelle jonka kanssa todettiin että rintasyöpä on niin yleinen että miltei jokainen tuntee jonkun jolla se on tai on ollut. Ja koska se on yleisin naisten syöpä, sitä on tutkittu myös paljon ja hoidot on kehittynyt.
Vähän minua, anteeksi vain, tässä vaiheessa hymyilytti se ironia että hiukset, kulmakarvat ja ripset saattavat varista mutta säärikarvat, ne on ja pysyy. Katsotaan hymyilyttääkö vielä kun olen operoitu ja hoidot alkaa.
Mitä eroa on sytoilla ja sädetyksellä siis sen suhteen missä tapauksessa käytetään mitäkin vai käyttääkö ne molempia.
Kaikki info on tervetullutta, vasta läpikäyneiltä sen todellisen infon saa, joka auttaa itseä, lääketieteen ammattilaisilta saa faktaa mutta se on niin pahuksen asiallista ja kylmää. Molempia kaivataan, kiitos.
- Se on sitä!tigemauk
- Re: Se on sitä!Pikis
- Re: Se on sitä!tigemauk
- Re: Se on sitä!Pikis
- Re: Se on sitä!Karhutar