Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Lisäsytoja odotellessa

Hei!
Tänään Herceptin-tiputuksessa käydessäni hoitaja arveli että olisi tulossa lisää sytoja koska rinnanpoistoni oli iso leikkaus 13.12 ja poistettiin paljon kudosta ym.ja varmistetaan että saadaan kaikki verenkiertoon levinneet syöpäsolut tuhottua.Olen kyllä osannut odottaa lisäsytoja koska niistä mainittiin jo hoitosuunnitelmassa mutta sittenkin se masentaa vaikka ovatkin parhaakseni.Vastaanotetaan joka tapauksessa tuli mitä tuli.

Ensi tiitaina on rutiinilabra,syöpäarvot ja sydämenejektiofraktio ja onkologi 14.1 jolloin luulen kuulevani patologin lausunnon ja jatkohoidon.

Minulle tehtiin heinäkuussa diagnoosin saatuani tt-kuvaus ja oikeassa rinnassa oli useampi kasvain. Luustokartoitus oli puhdas.Tt-kuvaus otettiin jälleen 6 syton ja 3 Herceptinin jälkeen marraskuussa ja tuolloin kasvaimet olivat pienentyneet ja osa hävinnyt kokonaan eikä uusia ollut ilmaantunut.Leikkaus tehtiin siis joulukuussa ja koko rinta poistettiin.
En saisi miettiä etukäteen hoitajan arveluja kun lääkärinlausunto on vielä kuulematta mutta kyllä se vaan mietityttää mm.verenkiertoon levinneet syöpäsolut.

Kuinka tiuhaan näitä sydämenejektiofraktiota otetaan Herceptin-potilailta? Minulta otettiin silloin tiputuksen alussa luonnollisesti. Nyt olen saanut 5 Herceptiniä ja taas jo kuvaus. Edellisen mittauksen tulos oli hyvä 74%.

Tässä tätä litaniaa tulikin. Kiitos jos huomioitte!
Vianna | 3.1.2014 klo 16:36:10