Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Henkinen väsymys

Moi Karelia! Ei täällä varmaan ole rajoitinta, siitä kuinka paljon kirjoittaa :-)) jos huomaat, että kirjoittamminen auttaa. minä taas puhun - melkein kaikille. kyllä nopeasti huomaa kuka ei halua puhua syövästä. On sattunut niinkin päin etten itse ole aloittanut keskustelua vaan toinen on ottanut asian puheeksi ja haluaa kuulla lisää taudista ja siitäkin mitä minulle kuuluu.
Mulla menee elämä aikasmoista vuoristorataa. Ekojen sytojen jälkeen alkoi "vaihdevuosioireet" -hikoilut ja mielen ailahtelut. Nyt CEF:n aikana hikoilut hävinneet ja mielikin vähän tasoittunut. Viime viikolla loukkasin jalkani ja menin sitä paikkauttamaan ja siinähän sitten huomasin itkeä vollattavani terkkarin luona. Kaikki asiat otti päähän. Vihdoin viimein oli hyvää keliä ja sitten loukkasin jalkani niin etten voinut kävellä. Viikonloppuna alkoi uudestaan kuukautiset vaikka sytokuurit on vielä kesken. Tukkakaan ei ole kaikki lähtenyt. Pelottaa ettei nämä myrkyt nyt kuitenkaan autakaan kun ei vaikuta hormonitoimintaan niinkuin olen antanut itseni ymmärtää. Tällä viikolla mulla on lääkäri sädehoitosuunnittelua varten. Mulla on hirveän pitkä lista taas kysymyksiä.
Jos olet yhtään juttelevaa sorttia niin olis hyvä jos voisit juttella jonkun kanssa näistä asioista ja ihan mistä vaan. Itselläni on pari "tukihenkilöä" joille viimeistään silloin soitan kun oikein mättää ja aina helpottaa. Hekin soittelevat minulle päin. Toista henkilöä en ole ikinä tavannut, hän on itse sairastanut rintasyövän. Sain hänen numeron tuttavani kautta. Toinen soittotuki on tuttu muista yhteyksistä ja hänen kanssaan "parannetaan" muutakin kuin syöpämaailmaa. JOka puhelun jälkeen vaikka olisin ollut kuinka maissa olo on helpottanut. Syöpäyhdistykseltä voi kysyä tukihenkilöä. Itse sain sieltä kanssa erään ihmisen yhteystiedot, mutta meillä ei oikein kemiat mätsänneet.
Ja tältäkin palstalta voi löytyä puhelinkumppani jos huomaat että joku meistä on samalla aaltopituudella niin silloin voi ehdottaa privaatiyhteydenottoa ja sitä kautta vaihtaa puhnumeroita. Mutta me ollaan kaikki erilaisia, siis jos sulle riittää tämä kirjoittaminen ja kirjallinen tuki niin hyvä. Mä vaan tarviin molempia ;-)
Auringon paistetta elämääsi, vaikka täälläpäin Suomea onkin just nyt pilvessä taivas.
T. Wenla
Wenla | 21.4.2008 klo 09:17:37