Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulan syövän jälkeen..

Heipä hei!

Mulle naistenklinikan hoitaja puhelimessa kysyi, "mitä haluat" kun ilmoitti, että vaihtarit näkyivät labrassa. Mitä, täh, häh? Olin ihan pölkyllä päähän lyöty, en ollut varautunut mihinkään vaihtareihin. Oireita oli pientä hikoilua, palelua ym.,mutta kuvittelin ja toivoin, että olisivat sytojen jälkimaininkeja.
Kyselin, mikä olisi turvallisinta, sanoi että ei isoja eroja. Ja mun "nuoren" (reilusti alle vaihdevuosien)iän takia sanoi, että geeliä käytetään paljon. Sitä laitan iltaisin reisiin. Olen käynyt myös yksityisellä ja siellä taas lääkäri sanoi, että se laastari olisi parempi. Geeli kun sisältää aika reippaasti alkoholia hyvän imeytymisen takia. Tiedä sitten, mikä on turvallinen.
Täytyy kysyä, jos mäkin saisin käyttää alapään oireisiin lisäksi jotain muuta. Kurjaa jatkuva kirvely ja huh mikä kutina oli helteellä!
Ihmettelen kontrolleja, miten päällisin puolin tsekataan. Mulle heti hoitojen jälkeen lääkäri sanoi, että papa otetaan joka kerta ja nyt viime kerralla eri lääkäri sanoi, että kerran vuodessa riittää. Helvatin epävarma olo tulee, kun kaikki puhuu eri lailla.
Oon otattanu säännöllisesti papan yksityisellä tai arvauskeskuksessa ja niin aion tehdä jatkossakin. Tuntuu, et jos ei itse vaadi tutkimuksia ei niitä myöskään saa.
Kiinnostaisi vielä tietää, onko kukaan säästynyt vaihtareilta, jos on saanut sekä sädehoitoa että sytoja? 2 lääkäriä mulle sanoi, että munasarjat pitäisi hoitojen jälkeen toimia ja 1 tuumasi, että turhaan niitä säästeltiin, ei ne enää toimi. Pettymys oli ihan kamala näiden puheiden jälkeen. Riittävä suru tuli jo siitä, kun en saa enää lapsia.
Jep, mutta nyt eletään tätä päivää ja toivotaan parasta ja pelätään pahinta!
kuumakylmä | 27.8.2010 klo 20:19:33