Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunrunkosy�p�potilaille
Minulle tehtiin Wertheimin leikkaus kohdunkaulansyövän vuoksi 1½ vuotta sitten, arpi on pystysuunnassa. Leikkaus kesti kuulemma 3 tuntia. Olin erittäin kipeä leikkauksen jälkeen, koska epiduraalipuudutus oli epäonnistunut (luiskahtanut paikaltaan). Sitten, kun se seuraavan päivän iltana saatiin asennettua uudelleen, kipuja ei tuntunut. Sairaanhoitajat annostelivat kipupumpusta sellaisen määrän, että vieroituin siitäkin ja otin pelkkää särkylääkettä. Sairaalassa olin neljä päivää, kun halusin itse kotiin ja vatsakin saatiin lopulta toimimaan (se on kotiin pääsyn ehto). Kivuliasta aikaa oli pari viikkoa. Helpotin oloani kävelemällä ulkona voimien mukaan. Sairaslomaa oli 6 viiikkoa, josta 4 olisi varmaan riittänyt. Mutta sitten multa löytyi vielä melanooma, josta tuli lisäleikkaus ja päätin pitää sen 6 viikkoa toipumislomaa. Eli kyllä siitä leikkauksesta selviää, enemmän sitten on paineita henkisellä puolella..- Re: Kohdunrunkosy�p�potilaillePii64