Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunrunkosyöpäpotilaille
Hei!Äidilläni (nyt 77v.) todettiin kohdunrunkosyöpä, jpka oli levinnyt munasarjaan, n.4v. sitten. Ensin oli leikkaus, sitten sädehoito ja päälle sytostaatit (taxol-karboplatin). Syöpä uusi n. puolen vuoden jälkeen hoidoista ja oli levinnyt jo maksaankin. Taas annettiin sytostaatteja ja nyt on kulunut yli vuosi viimeisestä hoidosta ja juuri maanantaina kontrollissa ilmeni, että kaikki syöpään viittaava on pois!!! Eli näinkin hienosti voi käydä, vaikka yleensä on kai niin, ettei uusinut ja levinnyt syöpä enää parane. Mutta me iloitsemme äitini tilanteesta nyt!
Itse sairastan munasarjasyöpää, joka oli levinnyt toiseenkin munasarjaan, vatsakalvon pinnalle ja vatsapaitaan. Huomenna menen 7. sytostaattiin ( en selvinnyt kuudella, vaikka alussa niin suunniteltiin)ja saan kuulla vastauksen viime viikolla olleesta CT-kuvasta. Vähän jännittää, kuinka pienet kasvaimet ovat hävinneet vai ovatko!?!
Raskas tie tämä on, mutta ihmeesti sitä vain päivä kerrallaan selviää eteenpäin. Minulla on ollut siinä mielessä hankalaa, että aina, kun olen juuri toipumassa sytostaateista, niin puolessa välissä on iskenyt muutaman päivän kuume! Eli olen ollut puoli vuotta melkein kotona perheeni kanssa, kun en ole jaksanut missään käydä. Mieheni on onneksi positiivinen luonne ja pitää minua pinnalla. Meillä myös rukoillaan paljon ja se tuo lohtua ja turvaa.
Tsemppiä sinulle ja voimia tulevaan! Elä päivä kerrallaan.
Jos haluat kirjoittaa ja kysellä tarkemmin esim. äitini syövästä, niin sähköpostini on helena.salminenkolumbus.fi
Kaikille muillekin voimia ja nautitaan keväisestä auringonpaisteesta!
Helena
- Re: Kohdunrunkosyöpäpotilaillehelmar