Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Sytostaattitiputuksen aikana - muistilista
Hei,Teen täällä listaa, mitä pitää muistaa tiputuksen aikana.... lähenee, lähenee. Olen saanut teiltä hyviä vinkkejä mutta nyt tuntuu siltä, etten ole muistanut kaikkea.
Jäähanskat ja -tossut kynsiä säästämään. Myssy hiuksille.
Sitten tämä suu-nielu-ruokatorvi-mahalaukku -osasto.
Suu ja nielu. Jääpaloja sytostaattitiputuksen ajan vai jo ennemmin ja varsinaisen tipan jälkeen huuhtelun aikana? Miten se meni? Olen etsiskellyt hammastahnaa, joka ei vaahtoaisi ja sopisi tällaisessa tilanteessa mutta enhän minä ole löytänyt. Antakaa vinkkiä... Bebanthenilla oli muistaakseni teidän vinkkien mukaan imeskelytabletteja, jotka auttoivat jo rikki menneeseen suuhun, muistanko väärin? Sitten suolavedellä huuhtelua kotona.
Ruokatorvi. Miten sitä voi suojata muuten kuin ruokaöljyllä? Jo ennen tippaa vai sitten kotona? Kannattaako ennaltaehkäisevästi, vaikka ei ärsytystä olisikaan?
Mahalaukku. Jollakulla teistä oli sanoa lääkkeen nimikin, joka suojaa hyvin. Somac? En löydä sitä enää mistään näistä ketjuista. Otetaanko jo ennen tiputusta vai koska?
Ripuli. Imodium, voiko käyttää ja auttaako? Ne vauvan peppupyyhkeet muistan, ovat ostoslistalla :) Entä mitä olette ummetukseen käyttäneet?
No pahoinvointi on ainoa, johon sain jo polikäynnillä reseptit, eipä lääkäri muista sivuvaikutuksista oikeastaan puhunutkaan...
Mulla on ilmeisesti tiputukseen mennessäni lista lääkkeistä, joita pyydän. Siltä näyttäisi, kun tuon yllä olevan luen läpi. Tällä hetkellä eniten arveluttaa nuo limakalvovauriot suusta mahalaukkuun. Miten nopeasti Taxon jälkeen niitä saattaa tulla ja kauanko ovat teillä, joilla niitä on ollut, kestäneet?
Yritän näköjään varautua kaikkeen mahdolliseen etukäteen. Mulle on itselleni helpompaa, jos ei tarvitse lähteä apteekkia tai kauppaa kohti huonossa kunnossa. Ja ehkäisen ennalta, ainakin yritän, kaiken minkä voin.
Mitähän muuta? Kertokaa, jos tulee mieleen.
t. Kaisa
- Sytostaattitiputuksen aikana - muistilistaKaisamaria
- LisäysMaat