Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Jonossa korjausleikkaukseen

Hei,itselleni ei ole mutta siskolleni tehtiin. Tarkoitat siis, että uusi rinta tehtäisiin lapaluun keskikohdalta olevasta lihaksesta eli käännettäisiin rinnaksi. Se lihas, jota ihminen tarvitsisi, jos lentäis:) Kaikki meni hyvin ja parani nopeasti. Siinä kun on tavallaan samat verisuonet, ei tarvitse liittää yhteen toisilleen vieraita suonia, kuten jos tehdään vatsasta.

Ainahan komplikatioita on, mutta menkööt kauas ne, jotka eivät ole tautia sairastaneet ja hoitoja läpikäyneet. Olet nuori ihminen(päättelen nimimerkistä:) ja toivut leikkauksesta kaiken järjen mukaan hyvin. Itse teet päätöksen ja jos haluat proteesista eroon niin sitten leikkaus on sinun asiasi ja itse päätät siitä! Kysy lääkäriltä rohkeasti asioista mitkä askarruttavat sinua.

Lähelläni on elänyt kaksi ihmista, toinen eli proteesin kanssa yli 20vuotta ja oli onnellinen. Siskoni sai uuden rinnan ja oli onnellinen. Valitettavasti salakavala tauti iski puskasta uudelleen ja rakas siskoni nukkui pois. Tämä selvitys siksi, miksi kirjoitan ns. kolmantena osapuolena. Elin 110%siskoni vierellä koko ajan, niin tiedän asian aika hyvin, vaikka en tautia itse ole sairastanutkaan.

Tsemppiä sinulle!

Elämänpyörä

elämänpyörä | 13.2.2011 klo 19:06:01